voorkeurshouding

dag moedertjes,

mijn dochtertje heeft haar vingertjes gevonden om op te sabbelen, alleen nu ligt ze veel 1 kant op, ik probeer de nachten dat ze wel naar de andere kant slaapt, dat is ongeveer 7 uur, is dit voldoende om een afgeplat hoofdje tevoorkomen?

Wie heeft er ervaring mee?

Mijn oudste had een voorkeurshouding en een kleine afplatting en ook Luana heeft een voorkeurshouding. Ik zou ook overdag zoveel mogelijk de andere kant aanbieden. Leg speelgoed etc aan de kant waar ze heen moeten kijken. Ik weet niet hoe ze op haar kamertje ligt? Wij hebben het bedje omgedraaid zodat het licht aan de andere kant is.

Ik denk dat het nog wel meevalt, ik zou er wel goed opletten dat het niet teveel word.

Succes!
Liefs ciomama

alvast bedankt voor jullie reacties.

ze gaat juist naar de donkerste kant liggen, gewoon aan de kant waar ze op haar vingertjes zuigt, maar ik moet morgen naar het cb dus zal het even navragen.
Ik ben benieuwd hoe ze gegroeid is de eerste maand was ze 1200 gram gegroeid nu voor de 2e keer dus we gaan zien of ze nog zo hard doorgroeid.

Hoi wij hoeven van de CB arts niet af te wisselen. Wel is het heel belangrijk goed je kindje op de buik te leggen overdag. Dan trainen ze de nekspieren, zodat ze stijf worden. Door het stijf worden, ontwikkelen ze een voorkeurshouding.
Wij hadden 1 cm verschil bij de schedel, nu is dit nog maar 0.5 cm. Zonder enige bewuste afwisseling. Onze man heeft wel iets voorkeurshouding, maar kiest ook zelf de andere kant.
In de box let ik er wel iets op, maar niet bewust.

x yvone

mara had een heel erg scheef hoofdje, niet puur door een voorkeurshoudinng maar bleek ook eenzacht schedeltje te hebben

7 uur is prima! hou de vorm van het hoofdje in de gaten en zolang dat goed is is er niks aan de hand

en als het wel echt scheef is kan fysiotherapie aan huis wat advies geven

ik kreeg een donutkussentje voor babies, dat werkte goed
en wat tips

een helmpje was niet nodig

bij mara werd de schedel pas na 6mnd hard en jonna heeft al een harde schedel dus geen probleem

Terug
Bovenaan