Wij kregen op het CB een hele duidelijke folder hierover met verschillende tips, misschien kun je daar eens naar vragen?
In het algemeen geldt: probeer de niet-voorkeursligging zo goed mogelijk te stimuleren: let erop op welke arm je hem houdt (ik had mijn zoontje bijna altijd op de linkerarm en omdat hij dan naar mij wil kijken kijkt hij dan dus altijd naar rechts), let erop hoe hij op de commode ligt, zet evt een speeltje (gekleurd of met lichtjes) aan de niet-voorkeurszijde etc. Laat hem dus zoveel mogelijk naar de niet-voorkeurszijde kijken, of recht naar voren (houdt hem met twee armen voor je op schoot).
Bij ons hielp dit binnen een paar weken!
Als je de fles geeft biedt die dan aan aan de niet-voorkeurszijde, en als je in bed een speen gebruikt zou je kunnen proberen die te verzwaren zodat hij aan één kant blijft liggen. (wij hebben een speen met ring, door de ring zit een opgerold spuugdoekje en dat is vervolgens dubbelgevouwen en met een stukje tape vastgeplakt. Hierdoor blijft de speen beter liggen en verlies hij hem niet zo gauw (dat was oorspronkelijk de reden om het zo te doen) en het werkt ook goed om z'n hoofdje naar één kant te houden.)
Succes,
N.