Voorkeushouding

Timo heeft heel duidelijk een voorkeurshouding naar links. Nu probeer ik overdag zoveel mogelijk zijn rechterkant de stimuleren, maar in bed blijft hij naar links kijken. Wanneer ik in zijn slaap zijn hoofd draai, draait hij binnen 5 minuten weer terug.
Iemand nog tips?
 
Als de afvlakking nog niet heel erg is zou ik gewoon zo door gaan als je nu bezig bent. De tweeling van mijn zus hadden ook een voorkeurshouding. De fysio adviseerde haar om inderdaad overdag zoveel mogelijk te proberen te stimuleren ze te laten kijken naar de andere kant en 's nachts gewoon lekker te laten slapen zo als ze zelf willen! Dus volgens het beleid van haar fysio doe jij het nu al helemaal goed!
Succes ermee.
Liefs,
Mar
 
die van ons heeft het juist naar rechts haha.
wij zijn bij een osteopaat geweest.. en die zei dat we hem moesten stimuleren om toch ook op de andere kant te liggen.
maar die van ons heeft wat meer trekjes van het kiss syndroom. dan hebben ze ook een voorkeurshouding..
die hoeft niet bij jou zo te zijn hoor!
wij gingen op gevoel met hem naar een osteopaat en die kijkt hem nu elke week na.

sterkte!
 
Je zou hem andersom in bed kunnen leggen begrijp je wat ik bedoel waar nu zijn beentjes liggen daar zijn hoofd.....
Zo deed ik dat bij floortje want als ze naar links keek zag ze de deur opening. Draaide ik haar om dan moest ze wel naar rechts kijken om de deur te zien.....
Dus deed ik haar elke week draaien.
Wij hebben het heel lang zo gedaan en dat ging echt heel goed
Wel zo natuurlijk dat de voetjes het uiteinde raken.
Sucses ermee

gr louise mrt mama
 
Mijn zoontje had ook een voorkeurshouding. Dmv ostepaat, manuele therapie en fysio hebben we dit verholpen. Hij had een voorkeurshouding doordat na mijn snelle bevalling zijn nerkwervels vast zaten. Hij kon dus ook niet de andere kant opkijken.
Wij zijn door het consultatiebureau doorgestuurd naar een fysio.

Ik heb Lars op een gegeven moment in een zijslaper gelegd op advies van fysio. Dit heeft goed geholpen.
 
Ik zou gelijk een kinderfysio bellen. Mijn jongste had ook een voorkeurshouding en een afplatting. De fysio heeft bijv. in de kinderwagen met rolletjes hydrofielen een soort nestje gemaakt, waardoor ze de juiste kant op kijkt.
Ook kreeg ze oefeningen om haar nek en buikspieren sterker te maken.
Het werkt hier heel goed. Ze hoeft geen helmpje en het gaat zo goed dat de fysio nog maar 1 keer in de 4 weken.
 
hoi,

Mijn zoontje heeft/had ook een vk houding naar links. Ik heb vrij snel contact gezocht met de kinderfysio. Zij gaf goede tips en ik heb een zijslaper aangeschaft. Ik moest hem juist op zijn rechterzij leggen om die kant te stimuleren. Dit gaat erg goed. Ook alle speeltjes aan de rechterkant leggen, hem van rechts benaderen. Het is even wennen/zoeken naar de oplossingen, maar het werkt echt. Mijn zoontje mag nu weer op beide kanten slapen. En moet hem nu zowel naar links als rechts laten kijken, omdat anders zijn achterhoofd teveel afplat... Tis ook altijd wat... We blijven lekker met hem bezig zo! :)
 
Hier ook een voorkeur gehad en een goede ervaring met fysio!
hele intressante oefeningen gehad. wij deden al alles wat iedereen aanraadde maar ben toen die kleine 16 weken was toch naar de fysio gegaan omdat zijn afplatting niet minder werd en nu is het echt al een stuk beter. Je krijgt hele leuke en makkelijk oefeningen maar de belangrijkste is je kindje op zijn buik te leggen en dan zo vaak mogelijk!
Ik heb ook de zijslaper maar maar een week gebruikt alleen overdag. Hij dreigt nu nl naar een voorkeur aan de andere kant hahahah.. kleine doerak.
succes ermee!
ps mijn fysio heeft trouwens een hoofdbandje gemaakt en berrekend hoe erg de afplatting is en of alles een beetje symmetrisch is (is bij niemand maar ze kijken wel of het niet echt heel erg asymmetrisch is) en daar kwam uit dat het heel erg mee valt en een grote kans heeft op spontane genezen of blijvend platte kop ;) dus geen helm voor de kleine vent!
maar we blijven oefenen voor zijn nekspiertjes
 
Terug
Bovenaan