voorlezen?

Vanaf wanneer kun je eigenlijk wat gaan voorlezen voor je kindje? Je kunt er natuurlijk meteen na de geboorte mee beginnen, dat snap ik wel, maar wanneer krijgt je kindje er ook iets van mee? Want als ik nu - met 2 weken - iets ga voorlezen, heeft hij het helemaal niet door nog natuurlijk.
 
Hoi Marjo,

Leuk he voorlezen. 2 weken is wel wat vroeg maar vond het ook wel jammer dat ik nog moest wachten.

Ik ben begonnen met een maand of vier haar boekjes te geven. Van nijntje af en toe namen we het gewoon door poes, hond enz. Echt aandacht ervoor was er niet.

Nu is ze 9 maanden en dol op boekjes. We kijken vaak plaatjes van dieren die ik dan benoem en het geluid er bij maak. Als ik het boekje aan haar geef en het opensla dan word ze helemaal blij.

Groetjes
 
Hoi Marjo,
voorlezen doe ik nog niet, Amy is nu 3 weken. Maar ik vertel haar bv tijdens het geven van de voeding wel kleine verhaaltjes. Het lijkt dan alsof ze ligt te luisteren. Maar waarschijnlijk is het alleen de bekende stem die haar aandacht trekt. Maar als ik merk dat ze echt gaat reageren op WAT ik vertel, dan ga ik zeker voorlezen. Zelf was ik een leesneus eerste klas, heerlijk die boeken. Jip en Janneke ligt al klaar alsmede enkele kleine plaatjesboeken.
Groetjes
Audrey
 
Okee, dus ik moet nog even een paar maandjes geduld hebben. Nou ja, dan weet ik even waar ik me ongeveer op kan richten. Ik was zelf inderdaad ook een enorme lezer vroeger en ik hoop dat onze zoon ook van verhaaltjes houdt!
 
Terug
Bovenaan