voorlezen

Hoi allemaal,

Hoe gaat bij jullie het voorlezen??
Mijn dochtertje is nu anderhalf en ik wil graag voorlezen maar zodra het boekje op schoot komt pakt ze het af begint zelf te bladeren en scheuren.
Je snapt al dat ik op die manier geen zinnetje kan lezen. Hoe doen jullie kindjes dat??
In bed is natuurlijk een ander verhaal maar ik zou het zo fijn vinden als ze lekker op de bank met me ging lezen.

prettig weekend en groetjes Josje
 
het blijft hier, de kleine is 22 mnd,  ook vooral bij bladeren, maar ik merk wel dat hij al langer op een bladzijde blijft aanwijzen en brabbelen. Voor het slapen gaan lezen we altijd dezelfde en die laat hij me wel al heel lang helemaal lezen. Het meest geweldig vind hij samen op de grond zijn koffertje met Pippo's openen ze allemaal eruit en daar samen in bladeren en met de losse kaartjes spelen enzo. Echt een leuk maandblad!
 
Hoi,

Onze zoon (11 maanden) wordt al een tijdje 'voorgelezen' uit een simpel Dick Bruna boekje met koe, schaap etcetera. Het boekje houden we zover mogelijk bij hem vandaan (we lezen op schoot voor na zijn laatste fles om zo een bedritueel te creeren) en als zijn pet er niet echt naar staat (zelden, hij is over het algemeen razend enthousiast) bladeren we er wat sneller doorheen onder begeleiding van de nodige dierengeluiden. Aan het eind mag hij het boekje (dicht) zelf nog even vasthouden. Eigenlijk altijd grote pret, volgens mij kun je niet vroeg genoeg beginnen met voorlezen en het is ook erg gezellig samen.

Groetjes, Annegien
 
Hallo!
Onze dochter, nu bijna 20 maanden, vind het bladeren ook alleen nog leuk. Ze komt veel bij me met een boekje, of het nu het intertoys boekje is Dikkie Dik, het maakt haar niet zo veel uit. Plaatjes kijken en opnoemen wat ze ziet vind ze het allerleukst. Voorlezen duurt haar gewoon  nog te lang.
Succes!
 
Mijn zoontje is nu 9 maanden, we lezen hem al voor sinds hij 4 maanden is. Hij vind het nog steeds geweldig. Grijpt wel naar het boek en wijst plaatjes aan, maar hij luistert echt wel naar het verhaaltje. Het is echt een afsluiting van de dag

Nanda
 
Hoi Josje,

Ik heb een dochter van ruim 2.
Zij was altijd al geïnteresseerd in boekjes, maar echt voorlezen doen we pas sinds een maandje.
Zij vond kijken wel leuk, maar het echte voorlezen duurde gewoon te lang.
Wacht gewoon tot je kindje zelf wat meer tijd neemt om bladzijden te bekijken, want dan zijn ze er pas aan toe.
Heel veel plezier .

Groetjes,

Martha
 
Hi,

mijn zoontje is nu ook 18 maanden en het voorlezen gaat soms goed, wel alleen kleine verhaaltje het moet niet te lang duren. De laatste tijd zit hij zelf ook met een boekje en bladdert erin, daarvoor was het vooral kapot scheuren. Het zal nog wel even duren voordat het echte voorlezen begint.

Groetjes,
Lia
 
Hoi
wij lezen ons zoontje al voor vanaf een maand of drie. Meestal lag hij dan in zijn bedje en dan een kein gedichtje of verhaaltje. Nu is hij 14 maanden en vind hij ht nog steeds geweldig. We hebben het echt in het avondritueel ingebouwd. Hij mag in de boekjes bladeren en aanwijzen en daarna leggen we hem in zijn bedje en lezen we nog een klein stukje voor.
Succes ermee, groetjes Jeanette
 
Terug
Bovenaan