voorlezen

Hoi,

Wij lezen Thijs (hij is nu 11 weken) voor als hij 's avonds naar bed gaat.
Hij wordt hier lekker rustig van en ik vind het een leuke afsluiting van de dag.
Tijdens het voorlezen ligt hij lekker te luisteren en "praat" terug, heel erg leuk.

Ik ben ook benieuwd of er meer zijn die voorlezen ( ook al begrijpen ze er niets van)
of naar andere bedrituelen.

groetjes
jama & thijs

Renée is nu negen weken oud en wij zijn vorige week begonnen met voorlezen. Ze vindt het fantastisch en praat inderdaad terug. Echt heerlijk. We doen het niet altijd. Soms valt ze na haar fles gelijk in slaap en soms valt ze bij ons op schoot in slaap, maar anders wordt er inderdaad voorgelezen of gewoon een verhaaltje verteld uit de losse pols.
Veel vertel plezier,
Evelien

Hoi,

Ik lees eigenlijk (nog) niet voor..
Echter "klets" ik nog een hele tijd met hem als hij in zijn bedje ligt. Ik neem bv de dag door met wat we allemaal gedaan hebben, en wat we eventueel morgen gaan doen. Hij blijft me dan aankijken, aanlachen en kletst inderdaad dan vol overgave terug!

Dit resulteerd in een slaap met een big smile.. totaal ontspannen en tevreden..
Vertederend... zucht..

Esmé mv Kay

Ik vind het voorlezen ook leuk. Het is niet alleen voor Mirne fijn, voor mijzelf is het ook een ontspannen moment. We hebben nu 3 verschillende boekjes en aangezien ik al 2 weken elke dag voorlees heb ik ze allemaal al een flink aantal keer gehad, maar dat boeit ons beiden niets. Ook grappig is dat papa een eigen verhaal vertelt bij de plaatjes terwijl ik zelf toch wel de geschreven tekst voor lees.
Mirne begint ook spontaan te praten zodra ze het boek ziet :)

Barbara
Mirne is nu 15 weken

Naar aanleiding van dit topic ben ik vandaag ook maar eens begonnen met voorlezen voor mijn dochter wanneer ik haar in haar bedje heb gelegd. Het was enorm gezellig. Ze zat aandachtig naar de plaatjes te kijken en werd helemaal rustig van mijn voorgelezen verhaaltje. Normaal geeft ze nog wel een kik als ik wegloop om haar in slaap te laten vallen, maar nu niet. Dus wie weet heeft het wel een enorm kalmerende werking en kan ze rustig in slaap vallen!!!! Goede tip meiden!!  

Terug
Bovenaan