Voorlezen..

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Zijn er Mama's of Papa's die al voorlezen aan hun kindjes?
Ikzelf lees Tess al wel korte verhaaltjes met héél veel plaatjes voor,Tess vindt het wel leuk en kijkt graag naar de plaatjes...al weet ze helemaal nog niet waar het over gaat.Ben benieuwd!

Groetjes Kitty en Tess.

tja. ik lees regelmatig voor, maar juist uit boeken met weinig plaatjes. Slecht he?! Ik zal boekjes met meer plaatjes voor d'r gaan kopen. Ik lees voor uit Hummeltje de boskabouter. tijdens het lezen ligt/hangt Rêve bij mij op schoot, heerlijk knus tegen mij aan. Zalig!

mama van Rêve

Ik lees altijd voor het slapengaan voor. Ik laat Lukas geen plaatjes zien, daar heeft hij het geduld toch niet voor. Eerst lees ik voor, meneer gaat vaak het hele bed door, dan zing in een liedje, hij wordt al wat rustiger. en tot slot slaap kindje slaap (drie coupletten) en dan ligt hij pas echt rustig stil.

Annemieke

Na het eten gaan we vaker lekker even op de bank uitbuiken met een prentenboekje. De aaibeesten van Dotje is nu even favoriet, maar dat kan volgende week ook wel de boekjes van Nijntje zijn! Leuk om met verschillende intonaties voor te lezen, ze kijkt dan niet naar het boekje, maar naar je gezicht waar die lage bromstem ineens vandaan komt!!

groet

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Ik lees al wel simpele boekjes voor. Met 1 zin per pagina. En niet meer dan 5 paginas per boek. Maar nog niet hele boeken zoals ik bij mijn zoon wel doe. Ze zit er dan wel bij maar speelt wat, ik denk dat ik vanzelf wel merk wanneer ze ook behoefte heeft aan die lange verhalen.

Helaas is voorlezen aan Linde nog niet besteed, ze wil alleen maar het boekje opeten en als dat van mama  niet mag wordt ze boos.
Heerlijk zo'n tempramentje, moet er nog best om lachen, maar zou het wel leuk vinden om binnenkort "echt" voor te gaan lezen, zo gezellig!!!

groetjes Danielle.

Hoi, voorlezen is hier favo bij Tess, ze kan goed luisteren, soms , tja het blijft een baby natuurlijk. 2 boekjes zijn echt haar favoriet. De eerste is nijntje huilt, over nijntje die haar knuffel kwijt is en de ander heet.... ehhh iets met toveren met kleuren, over een konijntje die aan zijn vriendjes vraagt waar de regenboog van gemaakt is. Iedere bladzijde komt er een lintje bij en op de laatste pagina een flap-uit met een regenboog en zon, die is super favoriet bij Tess.

Oja en het prentenboek SNURK! Daar moet ze zo om lachen!

Geweldig vind ik het om voor te lezen. Ik hoop snel tijd te hebben om haar kamertje van de verhuis dozen te ontdoenen en er een lekker bankje en kussen neer te leggen om 's avonds voor het slapen gaan lekker nog even te kunnen lezen. HEERLIJK!

Groetjes Nanda

Hier ook zo'n boekenwurm.. haha

Hij krijgt volgens mij niet veel mee van de teksten, maar de plaatjes vind ie wel mooi.
Wat hier trouwens een echte topper is dat is het voelboek. Er zitten allerlei verschillende voeldingen in. Stofjes, ribbelkarton, zacht plastic, een spiegel.
Trouwens, weten jullie dat dat nijntje-knisperboekje een heuze play-nijntje is? Ik zat pas in Kian z'n boek te bladeren en keek eens naar de plaatjes, en ze staat er gewoon in d'r blote allessie.....Mmmmm

Liefs NElleke

Terug
Bovenaan