Voorlezen

A

Anoniem

Guest
Hi,

ik probeer Ivar altijd voor te lezen als we thuis zijn, maar vaak schiet het er toch bij in. Ivar heeft het na een kleine 10 minuten wel gezien op schoot en wil weer op de grond, dat heeft er ook wel mee te maken. Verder vindt Ivar plaatjesboekjes interessant, maar dat vind ik weer moeilijk om een verhaal bij te verzinnen. Dus dan lees ik liever een "echt" verhaaltje voor, maar dan heeft Ivar geen plaatjes te kijken...
Soms voel ik me wel een beetje schuldig, want het schijnt zo goed te zijn voor de ontwikkeling.

Nog meer mama's last van schuldgevoel?

Liefs Jenneke

10 minuten! Als Lukas langer dan 1 minuut blijft zitten is het lang. Maar ik lees hem bijna elke dag ff voor als hij uit het KDV komt.

Maar het echte voorlezen begint als hij naar bed gaat. Hij staat dan in zijn bedje en wij lezen een verhaaltje voor. Kan van alles zijn maar het is geen prenteboekje want dat zou hij alleen maar verscheuren.

Vaak gaat hij zijn hele bedje door maar hij wordt steeds rustiger totdat hij gaat liggen. Dan zing ik nog twee liedjes en dan gaat hij heel lief slapen.

Je leest in elk geval voor, hoelang dat maakt niet uit. Ik werk in de bibliohteekbranche (min of meer)  en wil het echt invloed hebben op de ontwikkeling dan moet je al beginnen bij je zwangerschap en anderhalf uur per dag voorlezen! Nou ik kan me niet voorstellen dat iemand daar tijd voor heeft.

Lukas kan zelf wel heel leuk met boekjes spelen (van die harde) de bladeren omslaan enzo. En naar het voorlezen ' s avonds luisterd hij dus ook goed.

Annemieke

P.s. Ik voel me dus niet schuldig! Ik lees voor en anderhalf uur per dag haalt niemand

Ik lees eigenlijk nooit voor voor Renske, ze heeft het geduld echt niet om op mijn schoot te zitten, ze kruipt veel liever de kamer door

Hier proberen we ook met regelmaat voor te lezen. Maar Tijs heeft er ook het geduld niet voor. Soms lukt het, maar meestal niet. Ik merk wel dat het nu langzaamaan beter gaat en hij vaker even lekker bij ons komt zitten. Dus zal het nu wel wat meer gaan worden.

Groetjes,
mv Tijs

Ik zit regelmatig met Wieteke een boekje te lezen. Het zijn allemaal kartonnen boekjes. Ze heeft een boekje met allemaal dieren en vooral alle dierengeluiden die ik er dan bijmaak vindt ze erg leuk. Ook hebben we boekjes waarbij ze zelf flappen open kan maken en waarachter dan iets te voorschijn komt. Ook dit vindt ze erg leuk.
Lees nog niet echt verhaaltjes voor (oh ja alleen na het eten een baby/ peuter bijbel)!
Vooral dus nog de actieve kant van boekjes aan het ontdekken. Wieteke vindt het ook erg leuk om bladzijden om te slaan. Dus het is ook een kwestie van heel snel lezen, anders is Wieteke alweer een paar bladzijden verder.

Groetjes,
Geeske & Wieteke.

Ik lees Jorick altijd braaf voor en ook voor het slapen gaan. Maar met Milan ben ik er nog helemaal niet mee begonnen. Hij heeft daar het geduld ook gewoon niet voor. En als hij 1 oor aan het matras heeft dan slaapt hij ook al, dus valt er geen eer aan te behalen. Kijk wel wanneer ik met hem begin met voorlezen maar nu heeft het nog eigenlijk geen zin....

Jolanda

Wij lezen ook nog niet voor hoor.
Stef heeft echt geen zitvlees, dus ik zou dan met een boekje achter hem aan moeten lopen...  Ook snapt hij er toch nog geen zier van, dus we wachten nog even. Ons vaste bedritueel werkt geweldig, dus we hebben ook nog geen directe reden om het wel te proberen... Het komt over een maandje of twee wel een keer...

Liefs Annet

Overdag pakt zoë zelf haar boekjes.Met harde kaft.Ze vindt het op dit moment heerlijk om zelf de bladzijden om te slaan.Ook pop-up boekjes vind ze erg leuk,alleen wil ze nog wel eens te hard aan het flapje trekken.
Overdag voorlezen zit er bij Zoë ook niet in.(Is ze veel te druk voor en ze heeft het geduld niet om te wachten tot ik zo ver ben om de bladzijde om te slaan )
Voor het slapen gaan lezen we wel standaard even voor.Hoewel we niet het idee hebben dat ze al echt luisterd naar wat we vertellen

groeten Dianka

Terug
Bovenaan