Voorlezen

Hallo meiden,

Wij lezen Jules iedere avond voor. Hij is helemaal weg van boeken van Jip en Janneke, Dribbel en Dikkie Dik.

We hebben thuis al een aardig gevulde boekenkast en gaan regelmatig naar de bibliotheek.

Ik ben nieuwsgierig welke boekjes jullie voorlezen. Heeft iemand nog leuke tips??

Groetjes Antoi

Hier is Woezel en Pip een topper! En dan niet alleen de boeken, maar ook de liedjes cd's. Lara valt al bijna haar hele leven (dat klinkt cool!) in slaap met de Woezel & Pip cd.
Eerst was het alleen plaatjes kijken en dingen aanwijzen. Nu begint ze ook wat geduld te krijgen om naar het verhaal te luisteren.
Dikkie Dik vind ik ook leuke boeken! Die verhalen lezen lekker weg...

Hannah vindt boekjes ook erg leuk, een echte favoriet heeft ze nog niet echt.
We gaan regelmatig naar de bieb (vind ze helemaal geweldig, zoooo veeeeel boekjes...) en lezen wel voor, maar meestal overdag, niet standaard 's avonds voor het slapen gaan.

Ik vind de boekjes van Jan en Noortje erg leuk:
http://www.mariannebusser-ronschroder.info
Die schrijvers hebben trouwens nog veel meer leuke boeken!

Jip en Janneke staan hier op het verlanglijstje voor verjaardag/sinterklaas. Had ik zelf vroeger ook.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 16 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

pfff ik ben helemaal voorlees-moe. Jasmijn komt heel de dag aanzetten met leesboekjes. Ik heb hier van alles, het meeste is tweedehands. Of van die afgeprijsde boekjes bij intertoys, die zijn vaak maar 1 of 2 euro.
Dikkie Dik, Woezel en Pip, nijntje en allerlei onbekende boekjes.
Het wordt tijd dat ze zelf eens leert lezen!

Elke

Iris is helemaal weg van de boekjes van Bobbi. En ze is geabonneerd op de Pippo en vooral de boekjes waarin Muisje Meisje een verhaaltje heeft kan ze geen genoeg van krijgen.

Leuk, deze topic.
Hier ook een meisje dat niets liever doet dan op schoot zitten om voorgelezen te worden.  Bij ons zijn de Bas-boeken wel favoriet: Het grote prentenboek Ik ben Bas. Erg leuk om van alles te ontdekken en te benoemen. Die bekijken we elke morgen in het grote bed. En verder zijn Bas past op opa en Bas is bang ook een succes. Daarnaast nog de Dribbel-boeken en de prentenboekjes van de Kijkbijbel. Die over koning David kent ze bijna uit haar hoofd...
Wij gaan ook regelmatig naar de bieb; helemaal geweldig! Nu hebben we ook een hele leuke geleend: Eendje in de regen. Naomi is er helemaal weg van.
Leuk, ga Dikkie Dik en Jip en Janneke ook es proberen!

Groeten,
Wilmi

Wij lezen altijd voor als Elsa op bed gaat, lekker bij papa of mama op schoot in de schommelstoel en dan Jip en Janneke lezen of tip de muis. Verder komt ze overdag regelmatig met boekjes aanlopen die we moeten voorlezen. Momenteel vooral met rupsje nooitgenoeg.

Anne heeft daar dus echt geen geduld voor! Ze kan er wel uren zelf in bladeren, maar voorgelezen worden lukt echt niet. Alleen het boekje Dikkie Dik gaat in bad wil nog wel lukken, maar dat zijn iets van 8 regeltjes/zinnetjes en dat was het dan ook wel. Voor het slapen gaan proberen we wel een verhaaltje te lezen, maar heel vaak rent mevrouw dan heer kamer uit om bij ons op het bed te gaan liggen.... probeer haar dan maar in haar eigen bed te krijgen....

Terug
Bovenaan