voorlezen

hoi dames,

lezen jullie je kinderen al voor?
esmee is nu 22 maanden, maar elke keer als we haar voor het slapen gaan een boekje willen voorlezen dan slaat ze de bladzijdes al om.
hoe doen jullie dat?
 
Hi,

Isa is nog niet aan lezen toe (5 maanden). Maar met Cas lazen we wel al voor toen hij ong. een jaar was. Soms ging dat wel, maar soms ook niet, dan pakte hij het boekje. Dat liet ik dan maar zo. Mij ging het vooral om het ritueel.
probeer gewoon met Esmee mee te gaan. Lees niet exact voor wat er staat maar verzin wat. Neem anders alleen een boekje met plaatjes en vertel alleen wat er op staat, zo hoeft ze niet lang op 1 blz. te blijven.

Gr. Tamara.
 
Hoi,

Mijn zoontje van 3,5 jaar is dol op voorlezen. Totdat hij 2 jaar was, wilde hij er niks van weten. Hij kon er het geduld niet voor opbrengen. Toen hij bijna 2 was, is hij van het ledikantje naar een juniorbed gegaan en sinds hij daar in slaapt, is hij het voorlezen steeds leuker gaan vinden. Iedere avond voor het slapen gaan wordt er een boekje voorgelezen, en het liefst nog meer, en daarna valt meneertje lekker in slaap. Nu krijgt hij de leeftijd dat hij zijn kleine broertje voor gaat lezen. Hij vertelt dan in zijn eigen woorden waar het verhaal over gaat. Jammer genoeg vindt zijn kleine broertje, nu bijna 17 maanden, voorlezen helemaal nog niet leuk. De enige boekjes die hij leuk vindt zijn boekjes met plaatjes van dieren en dan voornamelijk paarden. En ook het papier is erg lekker om op te eten.

Waarschijnlijk komt je dochtertje vanzelf op een leeftijd dat ze het lezen wel interessant gaat vinden. Kies makkelijke boekjes met veel plaatjes en weinig tekst en vertel in korte zinnetjes wat er allemaal te zien is.

Liefs Ugly Betty
 
He meiden
Geen ervaring mee ;)
Ik ben al vanaf 3 a 4 wk begonnen met voorlezen. Onze meid is nu 16 wk en ik merk dat ze geniet als je voorleest. Je ziet aan haar schattige koppie dat ze mee luisterd. Vaak kletst ze ook lekker mee. Het is een fijne rustmoment voor het slapen gaan.
Enne papa& mama vinden voorlezen ook erg leuk! ;)

Misschien boekje hoger houden?
x
 
Vanaf het prille begin lezen we fabienne al voor. Ze mag zelf haar boekjes pakken. Af en toe is ze ook wat ongeduldig en slaat ze alvast de blz om, gewoon een beetje creatief zijn en het verhaal zelf verder verzinnen!
 
Terug
Bovenaan