Voorlezen

Ik kreeg vandaag van de gemeente een bon van boekstart.nl om in de bieb gratis boekjes te halen en een lidmaatschap. Nu wilde ik toch al beginnen met plaatjes kijken voor het slapen gaan en dit uitbreiden naar verhaaltjes. Ik zit me alleen af te vragen hoe ik dat zal aanpakken.
Ik heb niet echt een relaxte stoel op de babykamer, dus zat te denken om voor het slapen gaan de traditie boekje lezen in het grote bed, even knuffelen en dan slapen ofzo. Dan kan een van ons gewoon beneden tv blijven kijken en kan de ander rustig met de kleine lezen.
Doen jullie al iets hiermee en hoe pakken jullie dat aan?

Wij zijn hier nog niet mee begonnen. Bij onze oudste gebeurt het wel, maar ook pas sinds ze in een groot bed slaapt. Als Luana naar bed gaat geven we haar een kus en een knuffel en gaan dan. Wel lezen we vaak beneden boekjes, ook met Luana op schoot, ze krijgt dus genoeg mee.

Je kan het boven op het grote bed doen ja. Is een fijne plek om de dag af te sluiten. Persoonlijk vind ik dat we alles op haar slaapkamer moeten doen. Boekje lezen, zingen, knuffelen etc. Schone luier doen, pyama aantrekken, drinken en tanden poetsen gebeurt beneden. Zo is het duidelijk dat ze naar hun eigen bedje gaan en daar moeten gaan slapen. Maar dat is ieder zn eigen mening!!

liefs ciomama

Af en toe lees ik voor uit het boek van dikkie dik. Ik ga dan op ons bed zitten met mijn knieën opgetrokken en leg jake dan op mijn benen. Hij snapt er niets van natuurlijk maar hij kijkt mij wel altijd geïnteresseerd aan. Vooral toen ik moeilijk contact met hem kreeg in het begin vond ik het erg fijn om te zien.

Ik heb al zoveel boekjes gekocht voor Jari. Vind het zo onwijs leuk !!
Ik lees zo af en toe wat voor en mijn man leest iets voor als Jari in bed ligt.

Maar soms vindt Jari het niet leuk.. heb een Spongbob boekje laten maken met zijn eigen naam erin :) maar als ik dan teveel lees gaat hij huilen Misschien toch teveel informatie ofzo.. Dus echt uitgebreid lezen doe ik niet.. beetje rustig aan ;)
Maar kan niet wachten om het echt te doen !!! kwijl echt van al die leuke boekjes hahaha

en idd wij hebben ook een biebpas gekrgen !

Ik heb begrepen dat je enkel met plaatjes moet beginnen. De echte verhalen zijn pas met 8/9 maanden interessant voor ze. Nouja maar eens een voorleesritueel verzinnen :)

oja moet ff denken waar ik die bon heb, ach bij cb hangen ze ook

mara lees ik nu voor sinds ze in een normaal bed ligt, kan ik eindelijk erbij zitten en zij lekker op schoot kruipen

ik was al begonnen met dikkie dik maar ja een krukje naast een ledikantje is idd niet echt fijn, en onze kamer is te veel interesante dingen voor onze dame
zij is geen stilzitter dus bij haar werkt idd het beste dat we badje/douchen en dan naar haar kamer.

jonna is rustiger, ik hoop dat we deze winter lekker et ons 3tjes op de bank kunnen zitten en lezen. we wachten af.

Nou vanavond maar eens een dierenboekje erbij gepakt. Wat een succes! Ze zat te lachen om de diertjes (nouja ik denk eerder kleurtjes) en vond het prachtig hoe mama een koe zat te imiteren, haha een dikke schaterlach nadat ik zei dat de koe melk gaf. 'nou mam doe niet zo gek, dat komt uit de fles'
Ja, ik ga dit vaker doen :)

Terug
Bovenaan