voorlezen

Nee, naar mijn menig echt veel te vroeg. Wat zouden ze daar nu aan hebben? ( niet vervelend bedoeld hoor)
Mijn zoontje van bijna twee daar lezen we nu een boekje mee. Hij begrijpt het nu ook een beetje en wil graag voor het slapen gaan even lezen. Hij benoemd dan de dieren of dingen die in het boekje staan. En het echte voorlezen dat boeit hem zelfs nog niet echt.


 
Nee, dat ga ik veel later pas doen. Ze hebben dat nu nog lang niet door. Als je een soort van slaapritueel wilt doen dan zou ik voor nu gewoon een vaste volgorde doen bv. drinken, schone luier even knuffelen en het bedje in ofzo.
 
Onze oudste is nu 2 en lees daar wel aan voor maar niet voor het slapen gaan. En voor Myrthe ook nog niet dus. Slaapt ritueel is schone luier, pyjama aan, flesje, knuffel en dan naar bed.
 
ja dat doe ik al , vanaf 19:00 gaat dat goed maar daarvoor dus middag dutje moet hij haast niets van weten en de nacht gaat gelukkig ook goed .

Ik vraag me af of dat komt dat het licht is ??
Het CB kon me niet helpen , en het lijkt me dat babys toch wat moeten slapen hij is net 7 wkn .
Het CB zei zolang hij de nacht goed slaapt dan is dat niet erg dat klopt niet !

Ik heb geprobeerd de gordijnen overdag dicht te doen maar die zijn zo licht dat licht doorschijnt .
Ik zou ook niet weten waarom .Jullie ?
 
Hier krijg ik Xilyano ook heel moeilijk zijn bedje in. Hij slaapt ook maar 2 max 4uur op een dag. Het cb zei tegen mij ook dat het niet erg is als hij de nacht goed slaapt.
Wat ze mij als tip gaf:
Ze zei je moet het hem wel aanbieden door hem in zn bedje te leggen en hij mag dan best even huilen en dan valt hij misschien toch wel in slaap. En ze vroeg of hij veel prikkels heeft op zn kamertje zoals veel kleuren en knuffels want anders kun je die beter weghalen. En ik baker snachts in dus ze zei misschien kun je dit overdag ook proberen zodat hij weet dit hoord bij het slapen gaan.

Ik ga zelf vaak na het middageten een rondje met hem wandelen en in de kinderwagen valt hij vanzelf in slaap. Ik heb nu ook sinds kort een draagdoek te leen en als ik hem daarin doe dan valt hij heel snel in slaap en dan heb je zelf toch je handen vrij om nog wat te doen. En in zn wippertje schommel ik hem ook wel eens in slaap. Het is gewoon een beetje proberen. Suc6
 
@ hmimes; Zullen we ruilen ;-)

Hier slaapt meneertje de hele ochtend uit, speelt 's middags een paar uurtjes in zijn box en valt daarna als een blok in slaap.

Hier is 's avonds het probleem.... ik heb hem teveel verwend. In de box slaapt hij prima, maar in zijn eigen bedje.... Hij slaapt liever op mijn buik.
 
Terug
Bovenaan