Voorlichting borstvoeding

Dag, ik heb gisteren een voorlichting borstvoeding gehad en heb 2 uur met interesse geluisterd, ook mijn vriend! Het is de eerste dus alles is nieuw maar we hebben enorm veel nuttige informatie gekregen. Dat wilde ik even delen!

Ik heb het de vorige keer niet gedaan. Vond het onzin. Maar de bv heeft maar 3 weken geduurd omdat het niet ging, dus nu ga ik me beter voorbereiden en ik ga 21 januari naar de avond. Mijn man vind het niks, dus helaas alleen, maar ja.

groetjes Maris

Dag dames,

Ik hoor soms dat het niet lukt bij sommigen.
Ik heb het er ook heel erg moeilijk mee gehad bij mijn eerste dochtertje, maar ik heb doorgezet en het uiteindelijk toch 4 maanden volgehouden.
De aanhouder wint!!!
Veel borstontstekingen hebben het proberen tegenhouden, maar DOORZETTEN IS DE BOODSCHAP!!!
Dus ik zou zo zeggen: ga ervoor!
Ik ben vorige keer ook naar een info-avond geweest, zonder man, er waren veel dames zonder man. Mijn man staat er echter wel achter, maar had voldoende aan mijn uitleg hieromtrent.
Toy toy ermee dames!!!

Liefs,
van ons...

Hi meiden,

Grappig, had vannacht een droom dat ons kereltje na 4 dagen al wel kon lopen, chips eten en uit een glas drinken maar niet aan de borst wilde... Ik was alleeeeeeen maar bezig met de borstvoeding, want dat pakte hij niet. Hoezo ben je er dan mee bezig? Haha!

Ik wil het heeeeeel graag en manlief ook. Ik heb best wat allergietjes in de familie en het is toch t beste voor je kind en voor jezelf.
Ga over tijdje naar de BV-cursus via het ziekenhuis en ik denk dat als je er veel over weet je dan een stuk zelfverzekerder bent.

Greets Janneke

Goede voorbereiding is heel belangrijk.
Omdat je van je kraamverzorgster, de verpleegkundigen en de verloskundige allemaal andere dingen hoort
(niet te vaak aanleggen, vaker aanlegen, maximaal 10 minuten per borst, zolang laten drinken als je zelf wilt, niet binnen 2 uur weer aanleggen...?????!!!!)
en dan lig je daar super onzeker, pas bevallen. Niet echt handig dus..! Het is heel belangrijk je niet teveel aan te trekken van wat anderen zeggen en je eigen plan te trekken!

Uiteindelijk geef ik Joris nu nog steeds 1 borstvoeding per dag dus ik weet er nu alles van, maar dit is echt mede door de goede voorbereiding geweest (al ben ik niet naar een voorlichting geweest)
Ik kan jullie het boek Borstvoeding van Stefan Kleintjes en Mary Broekhuijsen aanraden en het forum www.borstvoedingsforum.nl   daar kun je met al he vragen terecht!

Groetjes Annemiek

Ik was nooit echt enthousiast over borstvoeding, maar heeft mijn kijk wel veranderd, ik vond het bijzonder. Daarnaast heeft een vriendin van met bij de eerste te horen gekregen dat het niet lukte en dat dat aan haar lag, terwijl nu had ze een goede lactatiedeskundige, die heeft 1 uur geholpen en bij de 2e ging alles voorspoedig!

De avond zelf ging naast de borstvoeding ook over flesvoeding, en ook over de laatste ontwikkelingen, was een combi van een kraamverzorger en iemand van consultatiebureau. Ze verwezen ook naar je eigen gevoel, alleen een basiskennis is altijd wel handig. De sites die ze gaven waren: www.borsvoeding.nl en www.borstvoeding.com

Mijn vriend was er ook lacherig over in het begin, maar ik moet zeggen, iedereen was er met een man/vriend en hij heeft zelfs 2 uur met aandacht geluisterd! En als je man niet wil; ga gewoon alleen, je leert altijd weer wat.

Ik ga sowieso en mijn man die hoeft niet mee. Wel ga ik gewoon een lactatiekundige laten komen als het niet lukt. Er is er een aangesloten bij de vk praktijk, dus dat is fijn. En ik krijg het vergoed van de zorgverzekering (tot 115 euro dacht ik).

groetjes Maris

Ik was ook van plan om naar zo'n voorlichtingsavond te gaan, zal meteen ff kijken wanneer er in ons ziekenhuis weer eentje gepland staat... Het leek mij in eerste instantie ook een beetje overbodig, maar toch hoor ik idd zoveel dat de borstvoeding niet lukt, erg pijnlijk is of andere problemen, als ik die kan verminderen of voorkomen door zo'n avond lijkt het me toch wel de moeite waard...

lfs Mick

Terug
Bovenaan