Voorliggende placenta: geen seks?

<p>Dag dames,</p><p>Ik heb een vraag en ben benieuwd naar jullie ervaringen.</p><p>Ik ben nu drie maanden zwanger en onlangs de termijnecho gehad. Gelukkig was alles goed! De verloskundige merkte op dat ik een voorliggende placenta heb. Ik heb haar gevraagd of dit betekent dat ik rekening moet houden bij bijv. seks.</p><p>Ze antwoordde: ‘nee, het is nog veel te vroeg om hier iets over te zeggen’.</p><p>Oké dan. Maar ik lees op de (betrouwbare) website dat seks absoluut afgeraden wordt...</p><p>Wat vinden jullie?</p>

Het is idd nog erg vroeg om dat te zeggen. Vraag de echoscopiste om bij de 20 weken echo naar je placenta te kijken. Als je geen bloedverlies hebt dan is het wel oké

Bedankt voor je reactie!

Hoe doen andere vrouwen dit? Wachten die dan tot de 20 weken echo?
Ik vind het een lastige inschatting. Ik wil mijn relatie ook leuk houden natuurlijk. 

Volg dat wat je verloskundige zegt. De placenta is nog relatief klein met wat het gaat worden, als zij het niet afraad nog, gewoon doen. Voor de termijnecho deed je het neem ik aan toch ook zonder problemen? Mocht je indd bloedverlies na seks hebben, kun je altijd je verloskundige weer bellen voor advies. 

Ik had ook een voorliggende placenta.ik mocht geen sex hebben. niet stofzuigen dus geen huishoudelijke taken en zo min mogelijk bukken. Zo min mogelijk trap op en af. En uiteindelijk kreeg ik pas bloedingen met 24 weken maar wel continu ziekenhuis in en uit. De reden dat ik dat allemaal niet mocht is omdat ze bang zijn dat de placenta loslaat. misschien hebben ze bij jou dat nog niet gezegd omdat het nog vroeg is en ze dan niks voor de kleine kunnen doen maar ik mocht niks meer. Ik zou het er niet op gokken het is toch in het belang van je kleintje. Als de placenta wel opschuift kun je altijd nog weer van elkaaar genieten

Huh hier heb ik nog nooit van gehoord? Ik had bij de eerste de placenta aan de voorkant en nu weer, 31 weken nu.
Ik heb nooit de verloskundige er over gehoord dat je geen seks mag hebben? En het ook nooit eerder ergens gelezen.
Dus zelf ook nooit rekening mee gehouden.. 
En daarbij kantelt je baarmoeder nog. Want met 12 weken dachten ze bij mij de placenta achter en met 16 weken bleek hij weer aan de voorkant te zitten

Huh hier heb ik nog nooit van gehoord? Ik had bij de eerste de placenta aan de voorkant en nu weer, 31 weken nu.
Ik heb nooit de verloskundige er over gehoord dat je geen seks mag hebben? En het ook nooit eerder ergens gelezen.
Dus zelf ook nooit rekening mee gehouden.. 
En daarbij kantelt je baarmoeder nog. Want met 12 weken dachten ze bij mij de placenta achter en met 16 weken bleek hij weer aan de voorkant te zitten

Terug
Bovenaan