voorliggende placenta

Hallo, ik ben 32 weken van mijn tweede kind. Ik heb net te horen gekregen dat ik een voorliggende placenta heb. Ze waren niet erg kwistig met informatie. Wie kan mij vertellen wat ik verder kan en moet verwachten?
Dank!
 
meid die ik ken heeft dat ook, en zij moet alleen voor alle zkerhied in het ziekenhuis bevallen. Meer info heb ik niet voor je, dan zou je toch je eigen vk of gyn vragen.

groeten en succes verder.
 
Volgens mij betekent een voorliggende placenta dat die voor de baarmoeder-opening ligt of niet?
En dan moet je idd in het ziekenhuis bevallen.

Ik zou toch nog eens even informeren hoor, of even kijken of je wat op internet kunt vinden.

succes
 
Is het niet zo, dat je placenta tegen de baarmoedermond aanligt (placenta praevia). Zou e.v.t. een oorzaak kunnen zijn van een mogelijke bloeding. De placenta kan gedurende ze zwangerschap nog "omhoog" klimmen zodat deze niet voor de uitgang ligt tijdens de geboorte. Als dit wel zo is dan moet je een keizersnede. Raar trouwens dat je zo weinig info kreeg!

Succes,
Mariaz
 
Bij mij ligt de placenta "aan de voorkant". Dat is in principe geen enkel probleem. Het enige wat dit inhoudt is, dat de placenta een soort buffertje vormt waardoor je je baby wat minder sterk voelt (zijn/haar getrappel komt wat minder hard over bij de zenuwen in je buikwand).

Er is alleen een probleem als de placenta voor de uitgang ligt, te dicht bij de baarmoedermond dus. Dat betekent immers dat hij in de weg ligt voor je baby bij de bevalling.

Ik denk echter, juist omdat ze er niet zo op ingingen, dat bij jou de placenta gewoon aan de voorkant (tegen je buik dus) ligt. Als deze voor de uitgang ligt, zouden ze hier wel wat meer over gezegd hebben. Voor alle zekerheid zou ik hier echter nog een keertje over vragen!

Groetjes, Marjo.
 
Hoi,

Ga er maar vanuit dat je placenta voor de baarmoederopening ligt. Het stukje wat Mariaz schreef, klopt wat dat betreft. Alleen is de kans denk ik niet zo groot (maar idd wel aanwezig) dat je placenta nog voor de opening wegschuift. Bereid je er maar vast een beetje op voor dat je via een keizersnede moet bevallen (als je placenta eerder bevalt dan je kindje, verliest het kindje zijn zuurstoftoevoer en dat is natuurlijk niet de bedoeling).
Het lijkt me een beetje beroerd om dat via een forum te horen, 'k hoop dat je er niet te erg van schrikt en ik zou zeker morgen de gyn even bellen of ze je alsnog wat info kunnen geven.

PS: aan de andere kant: de reden waarom ze je nog geen info daarover gegeven hebben, kan natuurlijk zijn omdat ze nog even willen afwachten of de placenta er toch nog voor weg schuift (maar dan was het netter geweest als ze dat gewoon gezegd hadden ipv je half te informeren).
 
Je moet even aan je vk vragen of de placenta aan de voorkant ligt of aan de onderkant voor de baarmoedermond.

Als je placenta alleen van voor ligt dan is er niks aan de hand, behalve dat het vrij lang duurt voordat je aan de buitenkant van je buik kan zien dat het kindje schopt, omdat de placenta dat een beetje tegenhoud. Je kunt je kind wel net zo goed voelen als een ander alleen je partner misschien iets minder.

Ligt je placenta recht voor de baarmoedermond dan is het inderdaad zo dat je geen normale bevalling kan doen. Dan wordt er een keizersnede gedaan.

Voordat je je zorgen gaat maken zou ik eerst nog eens informeren wat ze nu gewoon bedoeld hebben. Ik denk zelf het eerste, omdat ze je anders wel voor de gevolgen geinformeerd zouden hebben.

Succes ermee en ik hoor het graag van je!!!!!!!!!!!!!
 
Terug
Bovenaan