Voorliggende placenta

Hoi dames,

Mijn placenta ligt voor, niks aan de hand, maar nu las ik gister in een tijdschrift dat het dan verstandiger is om van VK naar een gynacoloog te gaan omdat je baby dan ter wereld moet komen met een kijzersnee... Ooit van gehoord? Mijn VK heeft daar niks van gezegd. Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Thanx
 
Volgens mij ligt het er aan hoe ver je bent. De placenta groeit en verschuift meestal namelijk nog wel wat tijdens de zwangerschap.

Anders bel je even je vk.

Groetjes!
 
Hoi, ik dacht dat je alleen naar de gyne moest als de placenta helemaal onderin ligt. Maar aan de voorkant? Bij mij ligt 'ie ook half aan de voorkant, half aan de onderkant. Maar doordat ik nog dikker word (ben nu 24 weken), schuift dat nog verder naar boven. Ik zou even je vk vragen hoe het nu precies zit. Laat je nog even horen hoe of wat, ben ook wel benieuwd!

groetjes, Maria2
 
je krijgt een keizersnede al ligt ie voor je uitgang (logisch want dan kan het kindje er niet uit)mijnes ligt ook aan de voorwand alleen nadeel je voelt je kindje later
 
mijn placenta ligt ook vooraan maar niet onderop zeg maar volgens mijn vk is er niets aan de hand alleen ik heb er n nadeel mee en dat merk ik ook en dat is dat ik mijn ukje minder goed voel ik voel hem wel maar nog steeds heel zachtjes dat is jammer ik loop bij de vk en bij de gyn waarom weet ik ook niet maar ze zeggen alle2 dat er niets aan de hand is aan t einde van mijn zwangerschap krijg ik wel nog een echo om te kijken waar hij dan ligt
maar we gaan er vanuit dat hij omhoog schuift
 
Als ze zegt dat de placenta voor ligt, en ze zegt er verder niks over, dan kun je ervan uitgaan dat ze bedoelt dat de placenta aan de voorkant ligt, dus aan je buikkant. In dat geval is er niks aan de hand, alleen zul je je kindje waarschijnlijk wat later voelen.
 
Terug
Bovenaan