Voorliggende placenta



Hallo dames, ik ben nu 22+1weken zwanger, drie weken terug heb ik na een vrijpartij met mijn partner en lichte bloeding gehad ben toen naar mijn verloskundige geweest zij zei mij dat ik een voorliggende placenta heb. Nu ben ik deze week weer naar de veloskundige geweest en mijn placenta ligt nog steeds voor, dat wil dus zeggen dat als het niet snel naar boven gaat ik een keizersnede moet ondergaan. Ik zie daar enorm tegen op het is nl mijn eerste kindje en heb van velen gehoort dat zo'n keizersnede echt vreselijk is. Is er misschien iemand die hetzelfde mee maakt of heeft meegemaakt.
Groetjes Bolle buik

 
Hoi,

Ik heb dat ook gehad. Ik ben nu 28+4 zwanger en bloedde regelmatig. Na een behoorlijke bloeding bleek dat ik ook een voorliggende placenta had. Bij 22+3 heb ik daarvoor een echo gehad. Mijn placenta lag voor een deel over de baarmoedermond.
Ik moest 6 weken wachten, misschien dat door het groeien van de baarmoeder de placenta wat mee omhoog ging. En dat heeft ie godzijdank gedaan. Ik zag ook heel erg tegen een keizersnee op. Leek me niets. Hij is er nu voor weg en ik mag gewoon bevallen.
Ik zou, als ik jou was, eens vragen hoever hij er overheen ligt, dan weet je gelijk wat meer. Er is nl kans dat ie bij jouw ook weer weggaat. En soms als de placenta nog een klein stukje erover ligt, mag je het ook gewoon proberen. Dan kan een keizersnee altijd nog als het toch niet wil.
Heel veel succes en hopleijk heb je er wat aan.
Liefs, Nelle
 
Hoi bolle buik!!

In mn 35e week kreeg ik een bloedinkje en bleek dat mn placenta 2 cm van de uitgang lag. Dat was op zich geen reden voor een keizersnede. Maar wel lastig, want ik heb in totaal 6 bloedingen gehad. Een paar waren vrij heftig, waardoor ik 2x opgenomen ben geweest in het ziekenhuis. Ook moest ik het erg rustig aan doen. Vervelend, maar voor een goed doel.
Wanneer je placenta de uitgang afsluit, wordt het een keizersnede. Het is maar net waar deze ligt....

Uiteidelijk is het bij mij wel een keizersnede geworden, maar niet alleen door de placenta. Een keizersnede is geen pretje, maar je kind moet er toch uit. Ik was de zwangerschap uiteindelijk zo zat, dat het mij niet meer uitmaakte hoe het kind eruit kwam, hahaha.

Ik hoop voor jou dat de placenta nog opschuift, want steeds bloedingen is niet echt leuk...Dat vond ik uiteindelijk vervelender dan de keizersnede....

sterkte, groetjes Trudy
 
Terug
Bovenaan