Voorliggende Placenta


Hoi Allemaal.

Ik ben momenteel ruim 21 weken zwanger van ons tweede kindje.
Bij ons eerste kindje (nu 2 jr en 3 mnd) had ik een achterliggende placenta.
Ik voelde hem al vanaf week 18 regelmatig flink schoppen en bewegen!!

Deze keer heb ik een voorliggende Placenta en voel ik de kleine pas sinds kort en veel minder dan de eerste.
Op zich niet geheel onlogisch, maar ik word er zo onzeker van.

Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring, of heeft er iemand nog tips om me bijvoorbeeld minder druk te maken?

Alvast bedankt!
 
Hoi,

Wat grappig, ik heb het precies andersom. Bij mijn dochter had ik een voorliggende placenta en voelde ik haar trapjes pas met 21 weken terwijl ik nu een achterliggende placenta heb. Ik ben 14 weken zwanger en voel nog niets maar wie weet komt dat snel. Meestal voel je bij een tweede kindje eerder trapjes omdat je het ook herkent. Toch is die voorliggende placenta wel de reden dat je de trapjes nu misschien later gaat voelen. De trapjes moeten echte trappen zijn willen ze voelbaar zijn door je placenta heen, Maar geloof me...je gaat het voelen hoor!!!

Geniet maar lekker van het zwanger zijn en probeer je maar niet teveel zorgen te maken, je zal je kindje vanzelf snel voelen!

groetjes Odette
 

Hay Lonk,

ik ben sinds kort bevallen van ons eerste ukkie Amy, maar ook ik had een voorliggende placenta. Voelde de kleine rond 19 weken. Ik kan natuurlijk niet mee praten over hoe het voelt als je dat niet hebt, maar ik voelde de kleine behoorlijk goed hoor. En zie het zo, je buik heeft nu een soort extra stoot kussen hihi. Het enige wat ik niet kon zien, als dat daardoor komt tenminste, is wat sommigen zeiden, een voetje of een handje. Ik zag gewoon een bobbel zeg maar. Maar genieten deed ik zeker!

Ik zou er niet al te veel over in zitten hoor...

Nog veel sterkte met de zwangerschap!

Groetjes Cody
 
Hoi hoi,

Ik heb ook een voorliggende placenta. Dit is mijn eerste kind, dus ik wist eigenlijk helemaal niet hoe een schopje voelde, en met 20 wkn voelde ik 'm eigenlijk nog niet !
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik het pas echt 'goed' en 'duidelijk''   voel sinds week 23 à 24. Erg laat dus, maar hij of zij is nu duidelijk aanwezig hoor !!!

Groetjes Kim
29,1 wkn
 
ook ik heb een voorliggende placenta, maar omdat het mijn eerste is voel ik geen verschil. Volgens mij voelde ik die kleine ongeveer vanaf week 19, maar dat was toen nog zo lichtjes en meestal richting mijn ingewanden dat ik het niet direct herkende als schopjes. Sinds week 23 voel ik het duidelijk en voel je ook echt mijn buik omhoogkomen op het moment dat die kleine schopt. De afgelopen week heeft die kleine de neiging om richting mijn blaas te schoppen, daar ben ik wel iets minder blij mee, maar ja, dat gaat ook wel weer over.
Ik heb trouwens wel gelezen dat het gewoon per kind verschillend is. Het kan zeg maar aan het karakter van het kindje liggen hoe vaak hij/zij schopt.
Niets om je zorgen over te maken volgens mij. Zo lang je het af en toe maar voelt.
Anders zul je het aan je verloskundige moeten vragen, maar ik denk echt dat je je geen zorgen hoeft te maken.

 
Hehoi,

Bij mijn eerste zwangerschap lag de placenta achter. Ik voelde toen al heel vroeg leven, zo rond de 17 weken. Zeker voor een eerste zwangerschap behoorlijk vroeg.

Nu ligt de placenta ook voor en ik heb hier met mijn verloskundige over gesproken, juist omdat het gevoel er de vorige keer zo vroeg was. Zij heeft mij verteld dat ik het wel wat later zou kunnen gaan voelen, maar was zich er ook zeker van bewust dat deze wetenschap niet direct een geruststelling is als je in de onzekerheid schiet.
Daarom heeft ze me aangeboden om, als ik me ongerust ga maken omdat ik nog niet voel, ik altijd even kan komen om het hartje te luisteren.
Deze afspraak geeft me een heleboel rust voor de komende weken (ik ben nu ruim 16 weken zwanger).

Misschien is het voor jou ook een idee om het voor te leggen aan je verloskundige en te vragen of je het hartje wat vaker mag komen luisteren.

Groet,
Leontine
 
Hallo,

Ook bij mij ligt de placenta aan de voorkant, maar ook ik weet niet beter, want dit is ons eerste kindje.
Hoorde wel van andere mensen dat ze het gek vonden dat ik de kleine pas na 23 weken ging voelen.

Maar ik kan me voorstellen als bij je eerste kindje de placenta achter lag en nu   voor, dat je je eigen een beetje ongerust maakt.
Maar ik zou zeggen maak je niet te druk want de kleine laat straks wel merken dat hij/zij er echt is!

Nog veel plezier en succes tijdens de zwangerschap!

Groetjes Leen (38 weken)
 
Terug
Bovenaan