Voorliggende placenta

Gisteren pretecho gehad, hieruit bleek dat ik een voorliggende placenta heb.
Gelukkig ligt deze niet voor de 'uitgang' zodat een natuurlijk bevalling gewoon kan paatsvinden.

Ik had hier echter nog nooit van gehoord, maar het schijnt dus níet normaal te zijn dat de placenta vóór ligt.
Daardoor zal ik de kleine wel minder voelen, en vooral voor de a.s. vader zal het moeilijk zijn. Er zit als het ware een extra dik stootkussen voor.

Ik heb al eens vaker op dit forum  gelezen over dit onderwerp, maar nooit of het verder ook consequenties heeft gedurende de zwangerschap of tijdens de bevalling. De placenta komt toch na het kindje er ook uit?

Heeft iemand hier ervaringen mee, of heeft het verder een gevolgen.

Gr. Sannes
22wkn
 
hoi,
nee het heeft gen gevolgen verder behalve dat je minder snel iets zult voelen inderdaad, hoewel ik af en toe ook wel dacht dat het minder kon hoor, dus dat is ook per persoon anders.maar medisch maakt het helemaal niets uit!

gr brenda
 
Goedemorgen,

Ik heb ook een voorliggende placenta, maar ook zo dat het geen probleem is voor de gewone bevalling. Mijn partner ligt al twee weken met een wc rolletje op mijn buik maar helaas... niets. Zelfs voel ik wel elke dag mijn kindje bewegen maar dat is ook pas sinds 2 weken. Ene als het goed komt de placenta er na de baby gewoon uit.

Groetjes Jacqueline 23 wk 2 dgn
 
Hallo,

Een voorliggende placenta kan geen kwaad, misschien dat je straks wel een heel bewegelijk kind hebt en op het eind 'blij' bent met je voorliggende placenta
Maar het is natuurlijk wel jammer als je je baby'tje nu minder goed voelt bewegen.


Oja en jacqueline, ik neem aan dat je partner met wc-rolletjes op je buik ligt om naar het hartje te luisteren?
Wij proberen dit ook al enige tijd, en mijn man kan sinds 2 weken af en toe het hartje horen als hij gewoon met z'n oor op m'n buik ligt. Het is dus sowieso al lastig om het te horen, dus misschien komt het nog

groetjes kirsten
39w1d
 
Terug
Bovenaan