Voornaam eindigen op V/F in combinatie met achternaam: van ...

<p>Hi!</p><p>Hier twijfels over het kiezen van de naam van onze kleine jongen welke we verwachten. </p><p>Wat zijn jullie meningen/advies over het eindigen van een voornaam met een V of F en dan de achternaam welke ook begint met een v.  <br />Bijvoorbeeld van Beek, van Veen, van Wijk enz. <br /><br />Kan dit of zal dit problemen geven bij bijvoorbeeld uitspreken van de voor en achter naam achter elkaar?</p>

Persoonlijk vind ik dat niet zo mooi.
onze achternaam begint met een K en heb daarom ook geen voornaam voor zoontje gekozen eindigend op een K. De uitspraak vind ik dan niet mooi..
maar ieder z'n smaak natuurlijk :) als jullie het een mooie naam vinden dan is de naam ook mooi.
succes met kiezen!

Ieder zijn smaak inderdaad. Onze achternaam begint met een V en we hebben daarom geen naam gekozen die begint of eindigt met een V of F. Dat vond ik niet zo mooi klinken..
succes!

Onze zoon zijn naam begint met een F en zn achternaam met de V ?. Nooit gedacht dat het raar zou zijn. Hebben een aparte voornaam gekozen omdat zn achternaam zo standaard is ?

Het hangt heel erg van het totaal af lijkt mij. Spreek het samen met de vader om en om uit, alsof je je voorstelt. Hoe klinkt het, en hoe voelt het om te zeggen. Mijn achternaam begint met een k, en voornaam eindigt met ke, ik heb er nooit bij stil gestaan eigenlijk. Klinkt ook wel juist lekker.

Terug
Bovenaan