Voornaam kiezen

Hallo allemaal!

Mijn man en ik hebben een kleine discussie over het kiezen van de voornaam van onze kleine. De naam die wij leuk vinden komt namelijk al 2 keer voor in de familie. Het gaat dan om 2 achternichtjes. (niet aan de zelfde kant van de familie)

Nu vind mijn man dat we hier geen rekening mee moeten houden omdat we samen zo'n 200 familieleden hebben en er dan weinig keuze over blijft. Maar ik vind het eigenlijk niet zo leuk dat de naam al 2 keer voorkomt.

Wat vinden jullie? Zouden we hier wel of geen rekening mee moeten houden?

Groetjes,

Pauline

Is persoonlijk denk ik! Ik heb ook namen die ik leuk vind maar als een collega zo heet dan kies ik er toch niet voor, ondanks dat je weet dat je daar ook wel een keer weggaat. Als je familie dagelijks ziet is het wat anders, maar een achternicht die je af en toe ziet.....succes met de keuze!

Bij ons een beetje hetzelfde. Mijn man heeft veel neven en daarmee worden de jongensnamen schaars. Op zich vind hij het geen probleem om een naam  'dubbel' te gebruiken, maar het nadeel is wel dat hij dan zijn neef er mee associeert en daardoor vallen er gewoon een aantal namen af. En dat is wel weer jammer, want de meest leuke namen (die in ons straatje liggen dan) die zijn dus al vergeven.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan