Voornaam met een Q: handig of niet ?

Hoi allemaal,
Wij zijn druk met het kiezen van een voornaam voor een jongetje en denken nu aan Quinten. (Omdat onze achternaam in 'ons dorp' veel voorkomt, proberen we de Top 10 te vermijden, omdat ons kindje anders in de klas naamgenoten met dezelfde voornaam en achternaam kan tegenkomen.)

Nu vraag ik me af of een voornaam met een Q onhandig is: zijn er met Sinterklaas wel chocoladeletters te vinden,  dat soort dingen.

Zijn er moeders van kindjes met een Q-voornaam? Wat zijn jullie  ervaringen? En,zijn er ook moeders die hun kindje ook Quinten hebben genoemd: wordt de spelling van deze naam door anderen als lastig gezien? (Moet je steeds de naam spellen?)

Ik hoor graag jullie mening !
Groetjes,
Mirjam

Hallo,

Ik kom van het "voorjaar 2005 forum" en was gewoon een beetje aan het rondkijken. Onze dochter heeft geen voornaam die begint met een Q, maar ik heb wel een nichtje die Qurinne heet. Ik heb trouwens geen idee of er chocoladeletters bestaan. Maar dan geef je toch gewoon een andere letter???? Ik zou het niet van een chocoladeletter laten afhangen (hahaha)!! Quinten vind ik ook een hele leuke naam!! Ik heb in het ziekenhuis gewerkt en daar hadden we een neuroloog, die Quint heette.
Succes met je keuze

hallo Mirjam,

leuke naam, de 5e zoon van mijn man heet ook Quinten (letterlijk: de 5e). er zijn niet veel jongetjes die zo heten. ik ken een meisje dat Quinta heet en die vond het zelf niet zo leuk, beetje een nummer in de rij   van een groot meidengezin.

onze   Q heeft meer voornamen, dus dan kunnen we nog eens wat schuiven voor de chocoladeletters

Miep

Hoi

Wij hebben toevallig een zoon en zijn naam is quinten. We hebben dit jaar voor het eerst een chocoladeletter van de q gekregen gewoon van verkade dus ze zijn er wel hoor. Maar als je de naam mooi vind laat je ze toch zelf maken ook geen probleem.Wij hadden zoiets van het moet apart maar niet te moeilijk zijn want ik heb een naam die je altijd moet spellen ook geen pretje. Nu ben ik weer zwanger en hebben we weer een aparte naam kwam vorig jaar maar 55x voor. Kun je nakijken op de site van spaarbeleg.
Het gaat erom dat jij hem mooi vind en niet of anderen er makelijk iets voor kunnen kopen.

Groetjes Lucretia 35wk4

Hoi hoi,

Ik vind Quinten een super leuke naam. En inderdaad je hoort het niet veel en dat vinden wij erg belangrijk.
De jongensnaam die we hebben gekozen komt maar 25 keer voor (2006) en de meisjesnaam 22 keer (2006).
En een chocoladeletter kun je gelukkig altijd bij een banketbakker halen/bestellen

Groetjes Mariska

Mijn ouders hebben altijd moeite gehad om een I te vinden met Sinterklaas. Gek genoeg is die er dus bijna niet. Ik kan je vertellen...ik heb er nooit mee gezeten. Ik kreeg gewoon een andere letter en dat maakt je als kind echt niet uit.
Gewoon lekker deze naam kiezen als je hem leuk vind. Ik ken meerdere kindjes die zo heten dus zo gek is ie niet.
gr.Ing

Ik vind Quinten een hele leuke naam hoor, maar komt toch wel vaak voor. Voor kindjes die pas leren lezen en schrijven is een naam met een Q niet zo handig. De letter q wordt op school niet snel aangeboden. Dus daar moet je zelf mee aan de slag.
Mijn zoontje heet Max en zal ook moeite krijgen met die x op het eind. En mijn dochtertje heet Liv, en 1 van de regels van Nederlandse woorden is dat ze nooit op een V eindigen. Handig ben ik geweest he, met het kiezen van de namen?
Groetjes,
Patricia, trotse mama van Max en Liv en toevallig ook leerkracht in het basisonderwijs

Terug
Bovenaan