Voornaam

<p>Hallo!</p><p>Mijn man en ik zijn denk ik uit de naam voor ons 2e kindje, namelijk Fieke. </p><p>Nu lees ik alleen dat dit in het Duits soms problematisch kan zijn, omdat het lijkt op ficken (n**ken)</p><p>Daarom wilde ik vragen, wat vinden jullie van de naam Fieke? En hebben jullie anders nog leuke suggesties voor een meisjesnaam die niet heel veel voorkomt en wel makkelijk is met 2 lettergrepen? </p>

Ik vind het wel een leuke naam. Maar als je bijvoorbeeld dichtbij de grens woont misschien niet doen. Fienke zou natuurlijk ook kunnen, klinkt dan net weer wat anders. Of Fiene. Beide alternatieven komen niet heel veel voor. Uiteindelijk is het heel persoonlijk en moet jij doen wat goed voelt.
Het is wel goed dat je er rekening mee houdt hoe de naam in het buitenland overkomt. Hiermee kan je je kind zeker wat beschamende momenten besparen.
Succes! 

Ik vind het een super leuke naam. Woon je dichtbij de Duitse grens? Dan is het misschien iets om rekening mee te houden. Maar ik had die link echt niet gelegt hoor. 

Terug
Bovenaan