voornemens en hoe het is gegaan

A

Anoniem

Guest
Ik loop wel eens door de diverse fora heen en dan lees ik allerlei discussies over uiteenlopende onderwerpen.

Nu dacht ik aan het volgende misschien wel leuk om eesn met elkaar niet te zetten.

Voordat je moeder werd had je vast allerlei voornemens mbt de opvoeding van je kind/kinderen.

Welk voornemen hou je je stellig aan vast en warain ben je soepeler geworden?

Miep

tsss eerst lezen dan pas plaatsen. Ergens staat niet dat moet neer zijn

hoi hoi

ik heb wel een paar dingen anders gedaan dan met de oudste

voorbeeld met slapen

kaya liet ik altijd in me armen in slaap vallen met gevolg dat ik nu nog een moeilijke slapen heb dus jayla vanaf begin af aan metteen wakker in bed

ook met voeding ben ik wat soepeler geworden geen honger dan niet terwijl bij kaya kon ik helemaal in paniek raken als hij langer dan 4 uur geen fles had gehad

kaya en jayla schelen maar 1.5 jaar dus moet je wel wat soepeler zijn dan bij de eertse ( dat lijd ook weleens tot en huilende mama met schuldgevoel)

groetjes mariella

ik heb op mn vorige werk te maken gehad met een rampzalige eter.
zelf was ik vroeger ook geen grote eter.
mijn voornemen was dus:ik ga niet moeilijk doen over niet willen eten.als ze honger hebben eten ze wel en groot worden ze ook wel.
maar owee als boas een dag slecht eet en drinkt.dan zit ik echt in de rats en blijf hem vanalles aanbieden,terwijl ik weet dat dat averechts werkt.
voor de rest ben ik een hele makkelijke mama,dat had ik van te voren ook wel verwacht,want zo ben ik gewoon.badkamer onder spetteren,tekeningen maken van groente en fruithappen,met mama's telefoon drummen,springen op de bank,alles mag hier.boft boas weer
groetjes karin

Hai Miep,

Hoe gaat het met Meike? Leuk om je hier weer eens tegen te komen, we zaten veel op het april forum. Maar dat weet je misschien nog wel....

Maar goed om op jouw topic terug te komen.
Mijn voornemen was: heel erg genieten, want voor je het weet zijn ze alweer groot! Door hetgene wat we hier hebben meegemaakt, wordt je wel even in de realiteit gezet! Sommige dingen zijn niet te regelen en daarom genieten we nu heel veel van ons kleine dame'tje. We nemen nu meer de dingen zoals het komt.

Een bijkomend feit is dat vanaf ik moeder ben geworden (al bij de 1e hoor) ik veel meer geduld heb gekregen. Nu bij de 2e nog meer. Dat had niemand gedacht voor 4 jaar geleden. Wat kindertjes met je kunnen doen hè?? Geweldig toch!

Groetjes Veronique
(oh ja, dit is mijn echte naam, maar sandra als inlognaam ivm herkenning)

Hoi Miep,

Dat is wel een leuke stelling!

Ik had me van te voren voorgenomen dat ik Ryes gewoon zou laten huilen in zijn bedje als hij moe is met de gedachte hij valt vanzelf wel weer in slaap. Dat voornemen kan ik niet volhouden. Ik ren bij het eerste kikje al naar boven om zijn tutje er in te doen. Is hij heel erg verdrietig dan  neem ik hem even uit bed en wieg ik hem een beetje in slaap.

Waar wij ons en Ryes  wel heel strikt aanhouden:
Ryes slaapt vanaf zijn geboorte in zijn eigen bedje in zijn eigen kamer.
Als hij moe  is (dit geeft hij duidelijk aan) breng ik hem meteen naar bed.
Zijn etenstijden zijn ook altijd hetzelfde met hoogstens een uurtje uitloop.

Verder hadden wij  eigenlijk niet heel veel voornemens (wel voor als hij wat ouder is, maar ik kan natuurlijk nog niet zeggen of ik me daar echt aan ga houden) en hebben wij een supermakkelijk mannetje. Je weet ook helemaal van te voren niet wat je te wachten staat. Je kan zoveel voornemens hebben, maar je weet toch niet hoe je kindje uiteindelijk is en daar zal je dan ter plekke op moeten reageren. Je kan allemaal wel willen, maar soms pakt het gewoon anders uit.

Groetjes,

Jessica

Hoi Hoi,

ik doe toch wel dingen anders dan dat ik me had voorgenomen.....ik was zo iemand die zei dat huilen ook goed kan zijn ( ik weet het....) nu kan ik het echt niet horen en sta ik vaak bij de eerste huilgeluidjes al boven....
Slapen vond ik ook zoiets, dat doe je op bed, maar het komt nu toch weleens voor dat ze beneden slaapt in de box of reiswieg. Omdat het in bed soms niet lukt, doordat ze zich steeds op de buik draait enz. en ik nu ook vind dat ze daar niets mee lijd.
Ja dus ik doe dingen anders dan ik dacht, ben ook veel onzekerder dan dat ik had verwacht.

Groetjes Monique

Hallo allemaal,

Ik had dat met werken. Ik heb zelfs mijn scriptie gehouden over het combineren van de zorg voor de kids en werken. Ik dacht altijd dat dat best kon. Het is ook zo. Het kan ook best, ik doe het nu ook maar het liefst zou ik maar 1 of 2 dagen werken. Of helemaal niet en de jackpot winnen. Dat is mijn droom whahahahaha.

Terug
Bovenaan