vooroordelen

hallo januari mama's! ik ben 1 jan uitgeteld. alles gaat heel goed. ik heb alleen erg veel last van vooroordelen.... ik ben 22 jaar en van veel mensen krijg ik te horen "ow mijn god wat erg! weet je vriendje het al?" ik ben getrouwd!!! woon 2 jaar samen en heb een goed lopende kapsalon. gelukkig zijn de opmerkingen niet van mensen die dicht bij me staan want die weten dat alles 'geplant' was.en die staan volkomen achter ons, en ze zijn er super blij mee. en al onze vrienden vinden het ook geweldig. we hebben al meer baby's in de vrienden groep en die meiden zijn 25 en dan is het niet meer jong. ik zit bij zwanger en fit en de eerste keer hadden we een voorsel ronde iedereen zat me aan te kijken "ow wat erg dat je zo jong bent. je weet niet waar je aan begint!" "hoe ga je het financieel doen? je ouders helpen zeker?" nee nee nee! we doen alles zelf!

sorry ik moest even mijn hart luchten. waarom kan iemand van 22 er niet voor kiezen en iemand van 25 wel? waarom zou ik nog 10 jaar wachten? we hebben het financieel goed voor elkaar we werken allebei hebben een koop huis en een hele mooie auto. en we zijn mega gelukkig met elkaar. we kunnen op elkaar bouwen. dus ja waarom? de zwangerschap gaat heel goed. gelukkig. over 3 weken hebben we de 20 weken echo heel spannend. ik ben nog steeds niets aangekomen is dat normaal? wel fijn om even mijn hart te luchten!
groetjes susanne

Jeetje wat naar dat mensen een oordeel klaar hebben.
Probeer je er niet te veel van aan te trekken, zoals je zelf al schreef zijn het toch mensen die niet dicht bij je staan. Lekker laten kletsen!

Het belangrijkste is dat jullie er klaar voor zijn!
En dat is toch alleen maar mooi? Gewoon genieten!

Niets van aan trekken meid! Als jullie er klaar voor zijn dan ben je er klaar voor... Geniet heerlijk van je zwangerschap!
Straks als de kleine er is zeggen ze het niet meer, dan is het ooooo wat een dotje!

Ik ben ook nog niets aangekomen, is helemaal niet erg! Komt vanzelf wel.

Meid geniet ervan! jij kan straks hopelijk lekker lang genieten van klein en achterklein kinderen ;)
Ene dat je nog niets aangekomen bent... heerlijk! ik al 3 kilo :( boehooeee maar heb zóooooon honger!

gefeliciteerd met je zwangerschap, 22 is een mooie leeftijd.
zelf ben ik 36 en er zijn ook vast mensen die denken dat dat laat is voor een eerste kind.
lekker niks van aan trekken!
genieten maar
groetjes

Hoi Sanne,

22 klinkt voor de buitenwereld erg jong, maar niemand weet hoe jij/jullie erin staan! Ik ken ook genoeg meiden van 24 die zich gedragen als meiden van 16 hoor! Als jullie je er goed bij voelen dan zou ik me er niks van aan trekken!

Geniet van je zwangerschap!

supper bedankt voor jullie reacties! en inderdaad wij zijn er klaar voor. je stopt niet zomaar met de pil en iedereen is er op een andere leeftijd klaar voor. heeft ook te maken met hoelang je gestudeerd hebt enzo. alles komt goed! bedankt!
kus susanne

hoi sanne

ik ben 9 weken geleden bevallen van ons vierde kindje maar las je verhaal en het is zo herkenbaar is was 20 toen onze oudste zoon geboren werd en nu 26 en heb 4 kinderen heerlijk maar idd die vooroordelen ik werd er ook gek van mensen die denken datr het een ongelukje was en de meest rare opmerkingen vliegen om je oren maar meid trek je er niks van geniet er juist lekker van het is zo bijzonder en wat ze ook zeggen dit wondertje is van jullie en blijft van jullie en daar komt niemand tussen veel succes met je zwangerschap en ik wens je een hele fijne bevalling en een gezond kindje

liefs angela

Terug
Bovenaan