Voorovergebogen staan

Dag allen,

Even vraagje, mijn kindje (bijna 10 maanden) kruipt niet, tijgert wel, maar wil eigenlijk alleen maar staan, aan de rand van te tafel. Als ze eenmaal staat, leunt ze beetje naar voren, met haar buik tegen de tafel aan, dus niet echt rechtop. Ze kan wel goed op haar benen staan. Kan ik er voor zorgen dat ze beter rechtop staat? Of is ze er gewoon nog niet toe aan staan? (Maar ze wil het erg graag, bijna niet te houden…) Het is mijn eerste kindje en ik weet niet wat “normaal” is.
Groetjes!

Dat klinkt voor mij normaal. Mijn dochter stond ook eerst zo. En ze werd gewoon steeds sterker. Ze kon steeds meer, waaronder goed rechtop staan. Met 1 handje vasthouden, vlakke hand tegen de muur en staan. Allemaal van die heel kleine vooruitgangetjes tussendoor. Het is al heel goed dat je kindje is gaan staan. En als ze zelf optrekt tot staan, lekker laten oefenen.
Ik heb trouwens babyfotos van mezelf van toen ik net kon staan, en ik sta ook met mn buik tegen de salontafel voorover gebogen, bedenk ik me nu. 

Mijn dochter ging trouwens ook een maandje na het staan pas kruipen en zitten. Alsof ze door het staan daar ook de kracht voor ontwikkelde. 

Terug
Bovenaan