voorraad BV, had t zo mooi uitgekiend...

Hoi allemaal!

ik ben met Daantje bezig over te schakelen op flesvoeding. Prima. Ik had nog een behoorlijke voorraad moedermelk in de vriezer. Ik had het zo bedacht: ik schakel over op de fles, maar laat Daantje elke ochtend BV krijgen en maak zo mijn voorraad op. Zelf ben ik helemaal afgebouwd inmiddels.  Dan krijgt ze toch nog alles binnen, weggooien is zonde. Ook dacht ik dat ze dan toch in ieder geval 3 en een halve maand BV heeft gehad.

Maar goed. Ik had dus alles bewaard in van die grote witte diepvriesdozen met zo;n blauwe deksel. In 1 zo;n doos zitten minstens 7 voedingen. Nu blijkt, eenmaal ontdooid is de melk nog maar  24 uur houdbaar!!!  DOM van mij. Had ik die folder maar eerder beter  gelezen. Had beter éérst alles op kunnen maken, alvorens over te schakelen op de fles (en zelf ondertussen al afbouwen met kolven). Nu krijgt ze alleen nog maar de fles, en nu weer over te gaan op volledige BV tot de voorraad op is lijkt me niet zo prettig.
Ik kan uit een zo'n doos dus welgeteld 1 voeding gebruiken, de rest moet ik weggooien.   GRRRR....
Kan mezelf voor mijn kop slaan! Dus tip: vries in in ijsklontjeszakjes, lekker doseeerblokjes krijg je dan. Dat wisten jullie zeker al lang... hihi.

Groetjes
Astrd

HOi Astrid,
het kan ook heel goed zijn dat daantje de ingevroren voeding sowieso niet wil hoor. Heb je er wel eens aan geroken. Tjongejonge, dat ruikt zuur. Ik heb nadat bleek dat ingevroren voeding niet zo heel lekker is alles weggegooid (bij Max was dat, nu bij Liv vries ik sowieso niet in).
Maar ja, wel balen voor je dat je het goed gepland had, maar niet zo goed uitgevoerd.
Tipje erbij:
Als je zelf appelmoes e.d. gaat maken als fruithap, kun je dat ook heel goed in ijsklontjeszakjes doen. Dan weet je zeker dat je kleine porties kunt pakken.
patricia

Balen is dat he! Ik kan ook geen bv weggooien... Maar misschien kun je je kleintje de hele dag ontdooide melk geven? Of althans het aantal voedingen dat hij gebruikt. Want dan hoef je er nog maar 1 of twee weg te gooien.
Ik werk vrij veel en Jitske drinkt ook afgekolfde melk. Ook ingevroren geweest. Maar daarvoor gebruik ik het Avent-via systeem. Dat is super handig want daarmee kan ik de bv per voeding invriezen en op dezelfde potjes een speen draaien zodat het een fles is. Ideaal! Heb iets van 20 voedingen in de vriezer zitten en de oppas geeft dan altijd de oudste het eerst.

Louise

Hee Louise!

Nee, ik ben al helemaal overgeschakeld op de fles en het lijkt me niet verstandig om voor 1 week weer volledig op BV over te gaan, om vervolgens wèèr op Nutrilon over te schakelen.
Ik heb ook het Avent VIA systeem gebruikt, maar ik was er juist helemaal niet zo tevreden over! Bij mij lekte die potjes steeds zo!! Je moet echt goed schudden om het vet in de melk te mengen, en dan lekte alles onder! gggrrrr... heb zelfs een klacht ingediend!!  En dat is niet iets wat ik vaak doe! Ik kon zo schelden om die rotpotjes... Doe ik iets verkeerd?? Als ik ze mee wilde nemen, moest er een plastic zakje om en dan was het potje leeg als ik het wilde gebruiken (en het plastic zakje vol!! hihi)...

Grappig dat jij ze dan juist zo ideaal vindt! hihi... begin aan mezelf te twijfelen (maar ik kan toch wel een deksel fatsoenlijk op een potje draaien??) hihi.. Voor in te vriezen qua dosering is het wel fijn ja, dat klopt.

Ben benieud!

Groetjes
Astrid

Terug
Bovenaan