voorstel en vraag

Ik zal mee eerst even voorstellen. Ik ben 29 jaar en we zijn bezig vanaf vorig jaar oktober.
Vanmorgen hebben we de uitslag ontvangen van het sperma onderzoek. Deze was niet goed. WE hebben nu een afspraak bij de nuroloog volgende week.
Nu heb ik een vraag aan jullie. De volume was goed maar het aantal cellen niet. Normaal moet je 20 ml hebben en bij ons was dat 3 ml. Verder was van de 3 ml maar 2% goed(bewegelijk enzo) wat normaal min 25% moet zijn. Is er een kans dat we toch zwanger kunnen worden? En kan het ook een momentopname zijn zodat als ze over een maand nog een keer gaan testen, de kwaliteit wel een stuk beter is?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt!

Hoi!
Geen paniek! Het zal niet op de makkelijkste manier gaan maar ik ken mensen die score 0 hadden mbt het sperma en toch zwanger zijn geraakt. Vaak gebeurt dit via IVF of ICSI.
Het kan inderdaad een momentopname zijn.
Normaal gesproken heeft een man gem. 80 miljoen gezonde zaadjes per mililiter. Mijn man heeft er bv maar 6 tot 11 miljoen (na 2 keer testen gebleken) en wij gaan nu starten met IUI.
Je hoort ook vaak zat dat de kwaliteit op een ander moment een stuk beter is.
Er zijn hier een aantal tips voor! Extra vitamine C, Zink, geen strakke (onder)broeken, niet roken, geen alcahol, geen hete douche of bad, geen zonnebank, geen stress! Dit zijn zo ongeveer de dingen die je man kan doen om de boel te verbeteren. Ik ben dus veel sinaasappeltjes aan het persen, mijn man neemt extra vitamines en hij is al maanden niet onder de zonnebank geweest.

Succes!
gr.Inge

Hoi Marielle, Geen zorgen, zoals Inge al zegt, er zijn zoveel mogelijkheden om zwanger te worden. Voor meer informatie over zaadcellen en sperma etc. kun je ook kijken www.nvog.nl, klik dan op Fertiliteit en onderaan vind je dan een PDF-file over vruchtbaarheidsproblemen bij mannen. Ik denk dat je hier wel antwoorden zult vinden.
Groeten Nic

Hoi Mariele,
Het is inderdaad maar een moment opname, is je partner misschien ziek geweest? koorts? Daar kan het ook aan liggen, er zijn echter zoveel redenen waarom het zaad niet goed is. Maar er zijn ook zeker veel oplossingen om wel zwanger te raken,
Geef de moed niet op

Suc6
Ang...

Jaaaaaaaa dat is absoluut de oorzaak!!!! Het is algemeen bekend dat je beter af en toe een biertje kunt drinken dan 1 keer flink door te zakken want dan kun je je hele mannelijk voorraad 'lamzuipen' Noooooit meer doen dus!! Mijn man heeft hetzelfde efect gehad. Hij had tussen 2 testen door een paar wijntjes gedronken en zijn zaadkwaliteit was meteen verminderd met de helft en dat terwijl hij zich niet eens klem had gedronken. Stoppen dus met alcahol en overige zaken die slecht zijn! Verder is het zo dat een man een cyclus heeft van 90 dagen dus dat het zaad in deze periode ook verschilt van kwaliteit!

Succes!
Inge

Terug
Bovenaan