Voorstellen + Clomid verschijnselen?

Hoi, ik ben Tatjana en ik ben 30 jaar. Oh, wat klinkt dat oud. Al bijna 31. Mijn man en ik hebben een zoon van 4 jaar. Wat volgens de gyn een wonder is, want ik kan niet zonder medicijnen zwanger worden volgens haar. We zijn nu 2 jaar bezig.

Het probleem ligt aan mij. Als ik al een eisprong had dan was hij vaak niet goed. Dus eindelijk mocht ik met Clomid beginnen eind December. De 3de dag was ik zo emotioneel als wat. Ik huilde om niets en dan ook nog 2 uur lang.
Ik heb donderdag progesteron laten prikken. En donderdag heb ik mijn NOD dag.

Ik vroeg me af of er meer meiden zijn die bijverschijnselen hebben???
Ik heb last van mijn borsten. Als ik eraan kom of ergens tegen aan kom, soms ook zomaar even. En ik ben s'avonds tegen 5.30 moe. 3 Dagen geleden lag ik om 6 uur te slapen op de bank. Nou daar heb ik normaal geen last van.
Ik vroeg me af of dat bij Clomid hoort?????

Ik vind het enorm prettig dat ik met andere meiden kan kletsen over zwanger worden, ik moet wel oppassen dat ik niet verslaafd wordt. Dat was ik namelijk met de zwangerschap van onze zoon wel.

Groetjes Tatjana

hoi Tatjana,
ik ben zelf ook met Clomid bezig en ik herken die verschijnselen wel.
ik ben zelf ook echt super emotioneel, vooral erg prikkelbaar. Om het minste geringste begin ik al te huilen.
ben nu met kuur 2 bezig, kom net bij de gynaecoloog vandaan en blijkt dat ik waarschijnlijk deze maand geen eisprong heb gehad!!!
nu moet ik volgende week progestron laten prikken en als daar ook uit blijkt dat ik inderdaad geen eisprong heb gehad wordt de dosis clomid verdubbeld naar 100 mg. en begin ik met provera erbij! nou genoeg reden om net weer beginnen met huilen natuurlijk! ohh, je wordt er toch gek van...nou ja we wachten maar weer af!

groetjes Nathalie.

Hoi Nathalie,

wat balen zeg. Maar hoe kunnen ze zien dat je geen eisprong hebt gehad?
Is je temp. dan ook niet omhoog gegaan?

Had je met de eerste kuur ook last van je borsten en van moeheid?
Of misschien reageer ik wel zo sterk op Clomid.
Gelukkig ben ik nu niet meer zo emotioneel als toen ik Clomid slikte.

En waar is het andere medicijn wat je straks gaat gebruiken precies voor?

Ben benieuwd of je progesteron omhoog gegaan is en je temp. Als je het niet bijhield, kan je nu nog wel beginnen toch?
Als je weet wat je temp is als je eisprong niet geweest is in ieder geval.
Bij mij is de temp dan rond 36.5, na de eisprong 36.9. Trouwens pas een paar dagen later, niet gelijk als na de eisprong.

Groetjes Tatjana

hallo

Ik heb net ook voor de eerste keer clomid gebruikt omdat ik ook geen cyclus had.
Na de geboorte van mijn dochtertje hebik 1 jr borstvoeding gegeven en sindsdien nie tongesteld geworden, ook was ik 10 kg afgevallen.
Dat is waarschijnljik ook de reden van uitblijven van eisprong.

Was inderdaad ook erg emotioneel.
Heb door clomid 2 goede eitjes gekregen die ook allebei zijn gesprongen.
Middag voor eisprong samenlevingstest gehad waaruit naar voren kwam dat de zaadjes zeer actief waren.
Voor ons reden om erg positief te zijn natuurlijk
Meteen vanaf eisprong had ik zeer pijnlijke borsten en na 5 dagen werd ik ook regelmatig misselijk.
Voor ons was het zo goed als duidelijk; ik was zwanger......
Dus NIET!!!
vanmorgen ben ik ongesteld geworden!!!
moest echt ff huilen hoor!!
maar je we gaan vol goede moed de volgende ronde in
Vind het alleen erg rot dat mijn lichaam me zo voor de gek houd, je denk van alles te voelen en dan....

Zullen we elkaar via dit onderwerp op de hoogte blijven houden??
Ik kan, en jullie waarschijnlijk ook, wel iemand gebruiken die in zelfde situatie zit....

Groetjes Chantal

Hallo meiden,

Ook ik ben bezig met Clomid. Nu met de tweede kuur. Heb eigenlijk van het slikken zelf geen bijwerkingen. Wel voel ik mijn eisprong. Tenminste dat denk ik. Moet morgen voor de eerste folikel meting, dan is het dag 13. Ben benieuwd. Juist omdat ik geen last van  bijwerkingen heb heb ik het idee dat het niet werkt, maar de vorige keer had het goed zijn werk gedaan. De week na mijn eisprong is er toen bloed geprikt op progesteron om te kijken of het eitje inderdaad gesprongen was. En ja hoor gesprongen. Toch wel erg vervelend je hebt dan op het juiste moment geklust eisprong gehad, het zaad van mijn man was goed dus je zou dan eigenlijk willen dat het meteen raak was. Was er dan ook even van van slag. Iedere keer weer die teleurstelling al 14 maanden lang.....
Dat je lichaam je voor de gek kan houden heb ik de laatste tijd vaak genoeg gemerkt. Misselijk, buikkrampjes. Pijntjes die je normaal nooit voelde, maar er waarschijnlijk toch wel waren maar waar je toen geen aandacht aan besteede....

Nou meiden laten we hopen dat de clomid zijn werk goed doet en onze grootste wens uitkomt....

Groetjes,

Sanne

Hoi,

Ik herken helemaal wat je zegt.
Het zaad van mijn man is van 'top'kwaliteit, op de echo was te zien dat er twee eitjes klaar zaten om te springen; ik dacht dat kan niet missen! Dus wel...
Inmiddels ben ik nu met mijn vijfde Clomid-ronde bezig (eigenlijk de zesde maar de eerste keer niet geklust omdat er vier eitjes gingen springen). En ik heb er al veel minder vertrouwen in dan eerst.
Slik nu weer een hele (heb alle keren een halve geslikt) omdat het de laatste keer niet meer werkte.

Groetjes Astrid

Hoi,

Het zaad van mijn man is van 'top'kwaliteit, op de echo was te zien dat er twee eitjes klaar zaten om te springen; ik dacht dat kan niet missen! Dus wel...
Inmiddels ben ik nu met mijn vijfde Clomid-ronde bezig (eigenlijk de zesde maar de eerste keer niet geklust omdat er vier eitjes gingen springen). En ik heb er al veel minder vertrouwen in dan eerst.
Slik nu weer een hele (heb alle keren een halve geslikt) omdat het de laatste keer niet meer werkte.

Groetjes Astrid

Hoi,

Groetjes Astrid

Terug
Bovenaan