Voorstellen en een paar vragen

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal

Ten eerste wil ik iedereen even heel veel succes wensen met het vervullen van jullie hartewens en het vullen van jullie buik!

Ik ben Chislaine, 24 jaar en sinds 12 juni 2005 mama van Luna.
Nu willen we heel graag een 2de kindje maar het wil nog niet vlotten.
Ik heb namelijk een erfelijke afwijking waardoor ik ongeveer 3x per jaar een eisprong heb in het beste geval. De gyn zei vlak voor dat ik zwanger bleek van Luna dat de kans op een spontane zwangerschap dan ook uiterst klein was. Nu is ons probleem dus dat we dus nooit weten wanneer die eisprong nu een keer is en kunnen dus niet gericht eraan werken.

Zijn er meer vrouwen die last hebben van deze afwijking? En slikken jullie daarvoor hormonen? Ik vind dat een beetje eng omdat daardoor de kans op meerlingen groter word en die komen in mijn directe familie vaak voor. Niet dat ik dat zo erg zou vinden maar mijn lichaam heeft een beste klap gehad van de laatste zwangerschap.

Groetjes Chislaine

hoi chislaine

sorry, ik kan je niet verder helpen. heb hier geen ervaring mee.
maar ik wil je veel succes wensen...

groetjes moon

hoi hoi,

ik weet   ook nie t hoe   ik je zou   kuen helpen,ik wil net   als   moon je   veel   sterkte   toewensen   om   ook jou wens te   laten   vervullen!!!

liefs   maagd

Hoi Chislaine,

Jouw verhaal klonk mij erg bekend in de oren. Niet van mijzelf, maar vrienden van ons hebben hetzelfde probleem gehad. Ja, je leest het goed: gehad. Na haar eerste zwangerschap hebben ze lang nagedacht of er een tweede zou komen. Ze bedachten dat als zij maar 1X per 3-4 maanden een eisprong had, het wel weer eens lang kon gaan duren. Bij de oudste heeft het ook vrij lang geduurt. Ze waren net aan het dokteren toen ze spontaan zwanger raakte. Dat vond de gyn best bijzonder, gezien het feit dat ze maar af en toe een eisprong had. Ook bij haar zou net het hele hormooncircus gaan beginnen.
Maar goed, na de zwangerschap bleek haar cyclus toch regelmatiger geworden (of het was stom geluk) maar ze was met 2 maanden zwanger! Ze heeft dit keer weer getemperatuurt, en zag zo een duidelijke temperatuursstijging en die bleef! Inmiddels is bij hun de tweede geboren. Iets eerder als gedacht, maar het is wel gelukt.

Ik  wil je hier mee vertellen dat je het niet op moet geven. Het kan echt, ook met zo'n hormoonverstoring. Twijfel je, ga temperaturen. De Ha van mijn vriendin had gezegt: Probeer het een half jaar (met temperaturen), als het dan niet gelukt is stuur ik je door. De oorzaak was immers bekent. Als het dus met een half jaar niet gelukt is kun je met je lijstje naar de Ha. En hopelijk is die van jou dan ook zo schappelijk om je gelijk door te sturen.
Veel succes! En ik hoop dat jullie gauw weer zo'n mooi wondertje mogen verwachten!

Groetjes, Kat (juni 2006 mama!)

Terug
Bovenaan