Voorstellen en hoe doen jullie dat?

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Monique en ben 23 jaar oud. (in januari word ik 24) Ik heb bijna 6,5jaar een relatie en woon sinds 2,5jaar samen. Sinds 1 oktober hebben wij samen een leuke huisje gekocht in het zuiden van Nederland en ben er erg gelukkig.

Al enkele jaren spelen bij mij de gevoelens om moeder te worden. Ik krijg vaak de reactie "zo jong, ga eerst leven", wat is jong?!?!?!

Mijn vriend was altijd heel erg tegen en wilde dat ik eerst een vast contract zou krijgen en dat wij een huisje zouden kopen. Beide doelen inmiddels gerealiseerd en sinds vandaag geeft hij eindelijk toe dat hij het eigenlijk heel erg eng vind.

Mijn vraag is hoe jullie (en jullie partner) hier tegenover stonden bij het krijgen van de eerste? En hoe lossen jullie dit op m.b.t. kinderopvang e.d.? Ik ben erg nieuwsgierig en wil veel leren. Wij zijn nog niet gestopt met de pil enzo. Maar er zit schot in de zaak.

Monique

hoi monique, ik ben inmiddels moeder van een dochter van 13 maanden en ben druk aan het klussen voor een tweede.
ook wij hebben eerst gewacht met zwanger te worden totdat ik een vast contract had en dat we een huis gekocht hadden (als het aan mij gelegen had dan waren we al een jaar eerder begonnen met zwanger worden).
wij hebben als geluk dat een tante van mijn man oppast (woont to ons). wel gaat ze per 1 januari naar het kdv, omdat zij meer uren kon gaan draaien (gaat achteraf toch niet door, maar wij hebben al alles geregeld voor het kdv)
ik zal echt aanraden te wachten totdat jullie er allebei aan toe zijn en het is inderdaad eng, maar als jullie relatie een goede basis heeft en de (financiele) middelen zijn er voor zal ik zeggen, ga je gang, en geniet ervan)

Hoi moeder van esmee,
Ong. een jaar geleden hebben mijn vriend en ik het er samen ook over gehad. Toen was er echt een nee... geen baan - geen huis. Mijn vriend het alleen nog erg spannend, maar is er zeker klaar voor. Hij is zelfs op zijn werk aan het kijken wat hij blijft verdienen als hij minder zou gaan werken. Ik denk dat het een gezonde spanning is om te beginnen aan de eerste.

Hallo,

Ik weet een beetje hoe je je voelt.
Ik ben 24 jaar en bij mij begint het nu ook te kriebelen.
Mijn vriend wil nog geen kinderen,maar dat zal niet zo heel lang meer duren voor ook hij overstag is.
Ik zal jouw topic dan ook zeker in de gaten houden,want voor mij zullen er ook zeker tips tussen zitten :)

Groetjes

Hoi Monique,

Ik ben ook nieuw op het forum, ik word in maart 24 dus ook nog lekker jong. Wij willen er ook graag voor gaan! Goed dat je eerst wat dingen afgewacht hebt en er nu dan voor kunnen gaan. Weet je wanneer jullie er voor willen gaan? Ik wacht even af of ik het nieuwe jaar een vast contract krijg (wat ik wel verwacht) en dan is het zover. Spannende tijd. En wat een leuk forum trouwens!

Hoi Shadow,
Ik zag jouw topic ook staan over wel of geen kindje. Ik zal deze daarom in de gaten houden. Ik ben erg opzoek naar de gem. maandelijks kosten voor een kindje. Dit is toch erg lastig.. Als iemand dit leest en er iets over kan zeggen dan hoor ik dit graag!

Hoi Tessa,
Nee, wij weten nog niet wanneer wij ervoor willen gaan. Dat heeft te maken met bovenstaande vraag m.b.t. het financiële plaatje. Wij werken nu beide fulltime (met een vast contract) en willen beide iets minder gaan werken, zodat wij maar 1 dag opvang nodig hebben en 1 dag oppasopa.

Dit willen wij voor ons zelf ene beetje op een rijtje hebben. Jij succes met afwachten op een vast contract.

Monique

Terug
Bovenaan