voorstellen en hoeveel dekens?

Hallo allemaal! Ik kom voor het eerst hier kijken dus ik zal me even voorstellen! Mijn naam is Patricia, 31 jaar en sinds 3 oktober moeder van Stijn!

Mijn vraag is onder hoeveel dekens jullie kind 's nachtes slaapt? Stijn ligt nu namelijk in een winterslaapzak met pyama onder 3 dekens!! Het lijkt mij nogal veel maar zo gauw ik een dekentje minder op zijn bed doe wordt hij 's nachts wakker omdat hij koude voetjes en beentjes krijgt! Ik hou het voorlopig dus maar zo maar ik ben toch benieuwd of meer kinderen zo ingepakt zijn of dat Stijn het snel koud heeft!

Groetjes, Patricia
 
Hoi patricia, Ik ben vandaag ook voor het eerst hier geweest daarom ook even voorstellen. Ik ben getrouwd en moeder van 3 kids. Enzo 6 jaar, Dyon 3 jaar en Indy 10 maanden.
Ook mijn dochtertje ligt onder 3 dekentjes en een slaapzakje met lange mouwtjes. Als ik er ook maar 1 dekentje af doe dan heeft ze koude (lees ijskoud!!!) armpjes tot aan dr oksels, koude handjes is niet erg maar dat vind ik wel erg zielig.Het ligt misschien ook aan het huis waar je in woont, dat van ons is een verbouwde boerderij en ze slaapt eigenlijk in het oude schuur gedeelte. Het voelt in de slaapkamer altijd erg fris aan ondank dat het wel enigzins geisoleerd is. De kachel op zijn hoogst aan is ook niet zo gezond dus dan maar een dekentje extra.Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die mij of ons voor gek verklaren maar dat maakt niet uit. Je weet het zelf het beste dus volg je eigen instinct.
 Groetjes Irma
 
Hoi Patricia
Mijn zoontje (4 maanden) ligt in zijn slaapzakje strak ingestopt onder 1 dekentje. De verwarming in zijn slaapkamertje zet ik niet aan, omdat ik van mening ben dat frissere lucht gezonder is voor mijn mannetje.
's Nachts is het wel frisjes op zijn kamer en dan worden zijn handjes wel erg koud, die probeer ik dan  ook onder zijn dekentje te stoppen, verder voelt hij warm genoeg aan.
Peroonlijk zou ik mijn zoontje niet onder meer dekentjes durven stoppen, omdat ik dan bang ben dat ik hem zou kunnen oververhitten.
In de folders van 'veilig slapen' staat zelf vermeld dat wanneer je een slaapzak gebruikt een deken overbodig is.
Maar jij weet het beste hoe je kindje aanvoelt en wanneer het last heeft van de kou lijkt mij dit ook zielig.
groet Megin
 
hoi,

even voorstellen ik ben een moeder van 24 jaar en heb twee zoontjes bas van 2 jaar en 5 maande en thijs van net 1 jaar.
thijs slaapt zinds dat hij zich kan omdraaien (met een maand of 2 a 3) niet meer onder een deken om dat ik bang ben dat hij zo ligt te draaien dat hij er onder komt dus slaapt hij alleen met een slaapzak aan en het is een gewone.
en bas die slaapt zinds dat hij een groot bed heeft onder een deken maar daar voor heeft hij ook ruim ander half jaar zonder geslapen.
over het algemeen passe kinderen zich snel aan om hun warm te houden.
ik zou het ook niet aan durfe om me kinderen onder 3 dekentjes te leggen maar je moet inderdaad op je gevoel af gaan en als het voor jullie goed voeld moet je het ook doen.

groeten brigitte,bas en thijs
 
Hoi,
Toen Quinten zo klein was, sliep hij in een gewone slaapzak en dan een lakentje en
een dekentje. Natuurlijk had hij ook een pyama aan.
Ik heb ook nog nooit de verwarming in zijn kamertje aan gehad. Wij hebben ook nooit
de verwarming aan op onze slaapkamer en het is gewoon gezonder.
Nu slaapt hij in een winterslaapzak (zonder mouwen). Hij heeft dan een dikke pyama
aan en daaronder een rompertje met lange mouwtjes. Dit gaat prima en hij is altijd
lekker warm. Als hij een dunne pyama aanheeft dan dek ik hem later op de avond
alsnog onder. 3 dekens is echter wel heel veel voor die hummeltjes. Ze zijn nog zo
klein en kunnen idd oververhit raken met alle gevolgen van dien. Je kan natuurlijk ook
1 dekentje doen en dan evt een kruikje (met kruikzak) in het bedje leggen.
Anders vraag het even na op het bureau. Misschien hebben ze andere tips?
Groetjes Melanie en Quinten (31-08-04)
 
Hoi, bedankt voor jullie reakties! Ik vind drie dekentjes zelf ook veel hoor, maar ja, anders blijft hij echt niet warm. Ik heb het al regelmatig geprobeerd met 1 of 2 dekentjes, maar dan wordt hij   rond 3 uur 's nachts wakker van de kou en dat vind ik erg zielig. Wij wonen ook in een wat ouder huis, dus misschien wat minder warm binnen 's nachts?
Ik heb even op het cb navraag gedaan en de arts daar keek er niet raar van op, het belangrijkst vond zij dat hij warm was, maar natuurlijk niet te! Nou dat heeft hij het zeker niet hoor, want ik ben zelf ook altijd bang voor warmtestuwing! Vandaar dat ik er ook zo mee bezig ben! Ik hoop maar dat het nog een poosje duurt voordat hij zich onder zijn dekentjes vandaag gaat wurmen!
Groetjes, Patricia
 
Hoi Patricia,
Ik ben Marieke en Moeder van 2 kinderen Rick 2jr en Joost 15 weken.
Joost is ook echt een kleine koukleum.
Hij heeft een romper aan met lange mouwen en een pyama dan een vestje en een slaapzak zonder mouwen en dan nog eens 2 dubbele ledikantdekens in de wieg. Dus eigenlijk vier dekens.
Joost wordt als hij minder dik ligt ingestopt veel sneller wakker voor voeding.
Hij krijgt nog volledige borstvoeding en nu slaapt hij ongeveer 5 a 6 uur achter elkaar 's nachts en overdag komt hij nog om de 2 a 4 uur, afhankelijk van hoe warm hij het heeft in zijn bedje.
Hij slaapt ook op zijn buik en kan nog niet omdraaien, en wanneer hij wakker wordt kruipt hij altijd naar boven in zijn bed en nooit naar onderen omdat een veel moeilijkere beweging is.
Ik ben niet bang dat hij het te warm heeft hij is gewoon een kind van zijn moeder ook zo'n koukleum.
Onze oudste had hier geen probleem mee maar hij werd ingebakerd in twee flanellen doeken en had dan nog 2 dekens over en zo had hij het dus warm genoeg.

Hoop dat je hier wat aan hebt
Groetjes Marieke
 
Dag dames,

Ik ben Roos en sinds 14 oktober moeder van Emmalynn. Onze kleine meid heeft het gauw te warm, zweten in haar nekje (maar geen koorts hoor).
Op dit moment slaapt ze onder een lakentje een wolle dekentje en een katoenen deken. Ze heeft een rompertje aan met lange mouwen en een slaapzak van dun katoen.
Na 9 uur slaap (jaja ze slaapt goed) heeft ze dan wel koude handjes, als ze die boven de dekentjes gewurmt heeft. Maar haar beetjes, hoofdje en rompje zijn gewoon heerlijk warm. Ook de verwarming staat uit.... een kouwkleum zou ik haar dus niet noemen.
Maar moeders, volg altijd je intuitie hoor!

groetjes,
Roos
 
Terug
Bovenaan