Voorstellen en meteen een brandende vraag..

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Na al een tijdje meegelezen te hebben, wil ik nu toch ook graag actief aan dit leuke forum deelnemen!
Heel fijn om elkaar op deze manier te kunnen helpen/ondersteunen enz.!
We hebben een dochtertje van ruim 2,5 en hopen nu al 13 maanden zwanger te worden van een tweede kindje.
Nu ben ik 2 maanden aan het temperaturen geweest om te kijken wanneer ik m'n eisprong heb.
De eerste maand ging de temp. vanaf dag 17 omhoog, de tweede maand vanag dag 19.
M'n eissprong voelde ik echter al 2 a 3 dagen voor de temp.verhogingen.
Waar moet ik nu vanuit gaan; heb ik de eisprong nu gehad toen ik 'm voelde OF de eerste maand op dag 16 en de tweede maand op dag 18?
Raak beetje in de war; ene keer lees ik dat de eisprong een dag voor de temp.verhoging geweest is, een andere keer lees ik dat je precies 14 dagen na je eisprong ongesteld wordt; dit laatste zou dan wel weer kloppen met m'n eisprong-gevoel, want cyclus 1 duurde 27 dagen en cyclus 2 28 dagen..

We stopten namelijk altijd nadat ik dus de eisprong gevoeld had, maar misschien stopten we elke maand wel te vroeg en heb ik de eisprong toch steeds gemist omdat hij later komt???????

Wie weet een antwoord?

Alvast super bedankt!!

Hoi Jacje,

Mij is altijd verteld en heb ik ook gelezen dat als je temperatuur omhoog gaat en drie dagen achtereen hoog blijft je zeker kan zeggen dat je ei is geweest. Dus als je rond het midden van je cyclus je temp omhoog gaat is je eisprong al geweest. Volgens mij heb je dus wel op de goede tijd geklust.

In principe wordt je 14 dagen na je ei ongesteld, tenzij er wat mis is, maar over het algemeen dus wel.

Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent.

Groetjes Karin

als je een eisprong hebt (in principe wel,maar er kan iets mis zijn) dan kun je dit altijd na rekenen na door op je eerste ong dag 14 dagen terug te rekenen. zo kun je dus kijken of dat klopt bij wat jij dacht. ik zou er zoiezo voor kiezen om toch wat langer door te blijven klussen, hoewel dat wel lastig is omdat je voor je gevoel dan al te laat bent, maar stel dat je inderdaad te vroeg stopt? heb je ook al gedacht aan ovulatie testen.

Fijn, bedankt voor de antwoorden!
Als ik van de berekening van eerste ongidag en dat dan 14 dagen ervoor m'n eisprong geweest is, klopt m'n gevoel dus wel en blijkbaar gaat je temperatuur pas een paar dagen later omhoog!!?? ( en hij bleef ook hoog, dus heb zeker een eisprong gehad, dat is 'n geruststelling!) En dat heb ik al die andere maanden ervoor ook gehad, want toen voelde ik 'm ook altijd en ben ook nog eens heel regelmatig ongesteld.. (cyclus 27/28 dagen)
Met temperaturen wilde ik alleen extra zekerheid wanneer de eisprong nu altijd zo'n beetje is en alvast wat op papier hebben staan voor evt. doktersbezoek!
Maar inderdaad, misschien zijn ovulatietesten wel een goed idee, geeft extra zekerheid naast het 'eispronggevoel'... :). Dank voor de tip..
En toch maar langer doorgaan ja, na hét gevoel.....
Is op zich geen straf :), maar op een gegeven moment ben je het 'nu-moet-het-gevoel' wel helemaal zat.. haha.

Allemaal sterkte en dat we allemaal maar zeer snel zwanger mogen zijn.. want elke maand wachten is er steeds één teveel...

ik sluit me aan bij de voorgaande antwoorden, maar je kan weer ong worden 10 tot 14 dg na je eisprong... zit je daar onder moet je langs de gyn omdat je eitje dan niet genoeg tijd heeft om te nestelen... maar ik werd altijd 11 of 12 dg na mijn eisprong ong. ik heb 9 mnd getempt.... niet elke maand gaf een duidelijk beeld omdat mijn temp ook heel erg beinvloed werd door de schommelingen in het weer buiten.... succes ermee!!! jullie zijn al een flinke poos bezig, hopelijk is het snel raak... ik heb mijn temp bij gehouden op de site fertilityfriend.com.... in mijn tijd (2007) waren de eerste 3 mnd gratis.... de pc berekend dan in welke fase je zit en bekijkt adhv je temp op welke dag je waarschijnlijk je temp gehad hebt. je kan ook je andere vruchtbaarheidssysmsptomen bijhouden op de site.

succes ermee!!

Hallo Jacje,

Ik ben zelf geen fan van temperaturen. Ik heb zelf ondervonden dat ovulatietesten goed werken! (1e maand dat ik ze gebruikte was ik meteen zwanger!) Het geeft uiteraard geen garanties, maar is mij wel veel duidelijker dan tempen. Als je ze via internet koopt hoeven zo ook echt niet veel te kosten. Het klussen op commando moet sowieso. Bij tempen ook...

Misschien is een bezoekje aan de huisarts ook een goed idee. Zie daar niet tegenop! Je bent echt niet de 1e, en zeker ook niet de laatste die dat heeft gedaan of zal doen!

Probeer vooral zo relaxed mogelijk te blijven! Spanning en stress zijn funest als je zwanger wilt raken!

Heel veel succes!

Wat leuk dat er zoveel antwoorden komen!! Bemoedigende woorden ook..
We zijn inderdaad al een tijdje bezig voor nr. 2, maar we zijn helaas zeker niet de enigste als ik de NOD lijst bekeek...
JA enerzijds lijken ovualtietesten mij een goed hulpmiddel, anderzijds ben ik bang dat je er op die manier NOG meer mee bezig bent..???!!!
En gelukkig weet ik in elk geval zeker dat ik een eisprong heb..
Want dat heeft ook niet iedereen.. en ik denk ook steeds maar: we hebben in elk geval 1 heerlijk meiske, anderen kunnen geeneens kinderen krijgen..
Maar ja.. de wens voor nog een kindje is er natuurlijk toch heel sterk!!

Nogmaals dank voor alle antwoorden!

Terug
Bovenaan