Voorstellen en mijn probleem

Hallo allemaal!!
Ik ben Irene en ben moeder van een dochter.Zij is 11 mei geboren en is 2 weken te vroeg geboren.Op dit moemnt gaat het niet echt goed.Overdag wilt zij niet in haar bed slapen.Wanneer ik haar in bed leg gilt ze alles bij elkaar!!!Uit het huilen haal ik dat ze erg paniekerig is en dat laat ze ook non verbaal blijken.Wanneer ik haar troost en haar na 5 minuten weer in bed  leg huilt ze weer!!!!
We hebben een erg strak schema zodat ze weet wat er gaat gebeuren,maar toch blijft ze huilen.

Waar ze wel slaapt??Bij mij in me armen.Ze krijpt dan helemaal in me en soms ligt ze weer terug in de houding hoe ze ook bij me in de buik lag.

We zijn nu bijna vier weken bezig met het inbakeren maar het gewenste resultaat blijft(nog) uit......

Het is dus erg zwaar zo in deze situatie en de consulatatie bureau geeft alleen maar erg warrige info.Wijkverpleegkundige zegt inbakeren en de arts neem haar maar lekker bij je?????

Ook spuugt ze veel.Tuurlijk spugen kindjes een mondje terug maar zij spuugt zeker wel 3 a 4 keer!!Dan slaapt ze eindelijk en dan spuugt ze zich weer onder......
We hebben nu haar matrasje omhoog gedaan,maar ook dit helpt niet.

Hebben jullie hier ervaring mee???Of hebben jullie tips???

Groetjes Irene

PS;Me dochter is twee weken te vroeg geboren.Moet ik haar nu als een kindje van bijna 8 weken zien of als een kindje van 6 weken???

Hoi Irene,
Je probleem ken ik maar al te goed.
Mijn dochter Floortje is 4 weken te vroeg geboren en heeft ook heel erg veel problemen met slapen. Alleen in mijn armen ja. Inbakeren is bij os al niet aan de orde omdat ze in een onvolkome stuit geboren is. Haar heupen zijn niet goed.
Ik blijf proberen met het strakke schema. Fles, spelen, bed. Maar het is al een wonder als ze in bed een uur slaapt. Heel soms 3 uurtjes, maar dan is ze echt doodop.
Ze vecht heel erg tegen de slaap. Ze wil er altijd bij blijven. In de box of in de kinderwagen slaapt ze. Maar dat mag niet altijd zeggen ze.
Ik ben nu zover dat ik er zelf bijna aan onderdoor ga. Te kort slapen, stress. (heb tijdens mijn zwangerschap ook nog 10 weken in het ziekenhuis moeten liggen, en heb dit ook nog niet kunnen verwerken, te kort slapen, enz.)
Ben nu zover dat als Floortje slaapt tijdens het wandelen in de kinderwagen (wandel bewust elk dag zeker een uur) dan laat ik haar slapen. Slaapt ze in mijn armen? Dan slaapt ze in mijn armen. Probeer haar wel weg te leggen als ze echt in diepe rust is. Dit doet ze dan ook.
Ook heb ik een draagzak gekocht. Dit is echt een uitkomst! Deze gebruik ik geregeld. Als ze weer eens van die huilbuien heeft doe ik haar hierin en is ze helemaal tevreden.
Ik denk of weet eigenlijk bijna wel zeker dat een kindje die te vroeg geboren is wel heel erg de aandacht en warmte van de moeder zoekt. Ik merk dat Floortje er gewoon heel rustig van wordt. Dit geef ik dan ook. Ik blijf proberen, maar wil niet dat ze elke dag weer (probeer nu al 5 weken) in de stress schiet. Probeer nu 1 keer per dag. in de middag.
En of je je kind ook als weken jonger moet beschouwen? Geen idee, maar ik merk wel bij sommige dingen, zoals bij de groei, dat ze dat nodig hebben, en bijvoorbeeld bij slapen, enz.
Floortje groeide niet echt heel erg veel, maar sinds deze week heeft ze een groeispurt denk ik. Ze heeft alleen maar honger en honger. Ze is ook flink gegroeid. Net of ze wat in moest halen.

Het beste advies wat ik je kan geven is luister vooral naar je eigen gevoel.
Dat is altijd goed.
Groetjes Brenda

Hoi,

Ligt  je kindje  te slapen in een ledikantje of in een wiegje? Onze dochter wil namelijk niet in haar ledikantje. Waarschijnlijk voelt ze zich daar niet veilig in ofzo. Wij hebben daarom de kinderwagenbak in haar ledikantje staan en dat werkt prima...

Verder hebben wij te horen gekregen dat je je kindje beter niet in je armen in slaap kan laten vallen als je wil dat ze in hun eigen bedje gaan slapen. Je moet ze wakker in bed leggen en dan in slaap laten huilen. Bij mij werkt dat goed. Ze huilt nu nog wel even, maar lang niet zo lang en hard meer als in het begin.

Succes ermee!

groetjes Miranda mv Kyra (1-6)

Ik heb vandaag een tip gekregen van een vriendin!
Bel de osteopaat!!!  

Mijn zoontje geeft ook veel voeding terug. Haar zoontje was ook heel onrustig en gaf veel voeding terug en bleek dat zijn maagje gekanteld was, daardoor erg onrustig en voeding terug gevend! Ik heb net gebeld voor een afspraak, ik kan helaas pas de 20e. Maar baat het niet, schaad het zeker niet. Ook ik was tijdens de zwangerschap onder behandeling van een osteopaat (daarvoor ook) en ik heb ook geen klachten meer!

Misschien een tip voor jou?

Bedankt voor jullie tips!!!
Zal ze zeker gaan uitvoeren.
Het was voor mij een hele opluchting dat ik niet de enige ben/was met dit probleem.Ik had zo het gevoel dat ik aan het falen was.....

Ik zal de tips zeker gaan uitvoeren.En langs een osteopaat gaan, ga  ik ook misschien wel doen.

Groetjes Irene
moeder van Tara Louise

Hoi,

Ons meisje is met 37 weken gehaald omdat ik vanaf 32 weken met gebroken vliezen lag. Ook zij is vaak erg verdrietig als ik haar in haar wiegje leg. Ik heb dit aan meerdere artsen kunnen voorleggen omdat ik in het ziekenhuis lag eb die zeiden allemaal gewoon bij je nemen. Het meissie is nog niet rijp en heeft gewoon extra vitamine L nodig. Ze zeiden ook dat verwennen op deze leeftijd nog niet bestaat. Wij volgen ons gevoel en ik neem haar gewoon bij me indien nodig. Als ze eenmaal in diepe slaap is leg ik haar terug ik de wieg en dat gaat goed.
gr.ing

Hoi Irene

Ik wil je graag even een hart onder de riem steken, het is ook echt niet makkelijk.
Probeer voor jezelf te besluiten wat je het beste vind (bijvoorbeeld of bij he nemen of in bed laten huilen) en hou dat dan consequent een tijdje vol. En luister naar 1 iemand die je vertrouwt in plaats van naar meerdere mensen. Eenduidigheid is belangrijk voor je kind maar ook voor jezelf.

Wat het verwennen betreft, je baby kan nog niet door het vertonen van bepaald gedrag iets proberen af te dwingen, dus verwennen kan nog niet echt, dat klopt. Wat wel kan is aanwennen, je baby went eraan dat hij wordt opgepakt als hij huilt bijvoorbeeld. Het niet volgen van zijn verwachting kan dan wel tot huilen leiden.

Ik ben met Tessa na flink veel avonden huilen (pink in de mond, op en neer wiegen, boven in bed, in de wandelwagen etc etc) consequent het volgende gaan doen:

steeds op dezelfde plek te slapen leggen volgens hetzelfde ritueel, goed instoppen, zorgen dat ze het niet te koud heeft, na het wakker worden hetzelfde ritueel volgen, dus slapen - wakker worden - voeden - even kort knuffelen en spelen - weer naar bed.
Het slapen in een verduisterde kamer, voeden en spelen overdag bij daglicht.
Tijdens het voeden geen radio en tv aan!

Tessa is van ca  10 uur wakker per dag terug gegaan naar maar 4-6 uur wakker. Het huilen is nagenoeg over, alhoewel ze gisteravond weer een uur in bed heeft gehuild, tot ik het tijd vond voor de voeding. Dat heb ik volgens hetzelfde ritueel gedaan en daarna is ze wel lief gaan slapen.
Het grootste probleem was voor mij dat ze vaak na de voeding van ca 17:00 niet meer wilde slapen tot soms wel 22:00 's avonds. Een keer zijn wel zelfs tot 1:30 bezig geweest om haar in slaap proberen te krijgen.

Nu kom ik bijna de deur niet uit, ik probeer het een tijdje heel voorspelbaar voor Tessa te houden. Als alle onrust over is ga ik vanzelf wel weer meer doen. Ik ga zelfs niet eens met haar wandelen nu!

Sterkte en groetjes van je naamgenoot
Irene

Terug
Bovenaan