voorstellen en vraagje

hallo allemaal

ik ben annieka en ben nu meer als 3 jaar bezig om een klein wondertje.
 na heel veel touwtrekken ben ik 2 weken terug eindelijk bij de gyn terecht gekomen
deze wist me te vertellen naar onderzoek dat er endometrioses zaten en dat dat niet bevordelijk is als je zwanger wilt raken.
19 maart moet ik weer terug naar de gyn dan krijg ik ook de uitslagen van het bloedprikken op hormonen en zo.

weet iemand wat die endo's inhouden en weet iemand wat er nu verder gaat gebeuren bij de gyn?

lief annieka.

ps ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger raken want dat mag nu wel eens een keertje net als mij

Hoi Annieka, welkom! Ik heb zelf geen endometrose gehad, dus kan je daar niets over vertellen, maar genoeg anders meiden wel, dus je krijgt daar vast wel een antwoord op. En zowiezo als je wat te vragen hebt, er zijn genoeg mensen actief. Zo kunnen we elkaar allemaal oppeppen als we even een dip hebben.

Groetjes, Pleun

Hoi Annieka,

Bij mij is ook endiometriose geconstateerd. Het betekend in mijn geval dat de endometrose (baarmoederslijmvlies) niet alleen in de baarmoedermond zit maar verkleefd zit buiten de baarmoeder. Bijvoorbeeld aan/in eileiders, eierstokken, buikwand, overige organen. Dit is inderdaad niet bevordelijk voor een zwangerschap als je het in een ernstige vorm hebt, zoals bij mij.
25 % van de vrouwen heeft een lichte vorm hiervan, wat een zwangerschap vaak niet in de weg staat waardoor de vrouw het niet eens weet.
Ik heb een kijkoperatie gehad om dit te constateren (zie op dit forum onderwerp: diagnostische laproscopie). Vandaag heb ik de eerste Zoladex injectie (niet pijnlijk) laten zetten (zie op dit forum Zoladex) om de endiometriose aan te pakken. het is een injectie die ik 3 x om de 4 weken moet laten zetten. Mijn ongesteldheid wordt hiermee tijdelijk stilgezet, waardoor de kans bestaat dat de endiometriose minder wordt of zelfs verdwijnt. Je raakt hierdoor tijdelijk in de overgang met alle klachten die daarbij horen. Daarna gaan bij direct starten met IVF (voor ons dus geen voortraject van IUI).

Ik hoop dat je (als je de andere berichten ook leest) al een beetje weet wat het is en wat je mogelijk te wachten staat.

Heel veel succes!!!!

Gr. stella

Hoi hoi,

Welkom hier.
Ik ben niet bekend met endomitriose bij mezelf.
Mijn schoonzusje heeft het wel. Maar in een heel ernstige vorm.
Zij heeft verschillende behandelingen gehad en is voorlopig ook nog niet klaar met behandelen.
ZIj wist al heel snel dat ze dit had, want menstruaties zijn bij haar al jaren een drama.
Ik hoop dat het bij jou meevalt
Heel veel succes.

groetjes
mama Peet

hoi hoi

thx voor jullie snelle reakties

in hoeverre het bij mijn is geen iedee maar de gyn zei dat het er niet goed uitzag.
ik ben om de 14 dagen ongie echt een ramp ik loop daar al jaren mee.
ook heb ik al een jaar of 5 veel pijn in de buik wat volgens mijn huisarts gewoon een spastiese darm was en ik moest er maar mee leren leven nu achteraf blijkt de pijn in de buik heel ergens anders vandaan te komen en voel ik mij best wel bezeikt en niet goed geholpen.

ik moet even tot 19 maart afwachten en dan krijg ik alle uitslagen van de onderzoeken die er zijn gedaan ik hoop dat ik dan te horen krijg dat er dan nog wel wat mogelijk is.

this erg jammer dat wij meiden deze pech moeten hebben maar het is niet anders en ben blij dat ik met jullie een hoop dingen kan delen daarmee kan ik een hoop dingen verwerken.

liefs annieka

Terug
Bovenaan