voorstellen, maar ik moet nog beginnen...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal, even mezelf voorstellen:
ik ben Sandra, 32 jaar en bijna een jaar met mijn vriend.

Ik begin mijn biologische klok wat te voelen en ga me maar eens orienteren dacht ik zo.

Ik slik al 15 jaar de pil (Mycrogynon30). Hoe lang is de gemiddelde vrouw bezig met ontpillen? Ik zie hier op het forum echt heel uiteenlopende tijden...

Want zoals jullie begrijpen is het een geval van hoe meer ik nadenk over mijn leeftjid en lengte van pilslikken, hoe meer zorgen ik me ga maken dat het wel eens lang zou kunnen duren...

Ik hoor graag van jullie.

OH ja: wat is een NOD?

NOD: is je niet ongestelde dag.
De dag dat je normaal ongesteld had geworden. Je hoopt dat het niet komt want dan ben je zwanger en dit is ook de eerste dag dat je een zwangerschapstest kunt doen

Met de pil en ontpillen heb ik geen ervaring want ik had al een jaar een koperspiraal en dus geen hormonen in mijn lijf.

succes

Hoi Sandra
Welkom! Ik ben 26 jaar in juni gestopt met de pil, slikte dezelfde als jou, en ook al 12 jaar! Ben nog niet zwanger maar hoop dat het snel raak is!
Jij ook veel succes! Wanneer willen jullie gaan stoppen?
Anders kun je dan straks ook gezellig met ons mee kletsen hoor op de topic NOD dag pagina 3.

Gr Sola

Hoi Sandra

Ik slikte de pil zo'n 10 jaar en was 2 maanden later zwanger. Dus ontpillen heb ik geen last van gehad.
Groetjes

Hi Sandra,

Ik had al 3 jaar een spiraaltje en heb dus geen ervaring met ontpillen. Maar ik heb begrepen dat het soms wel een jaar kan duren voor de hormonen je lijf uit zijn.
Waarom stap je niet over op het spiraaltje als je je klok al begint te voelen? Dan gaan de hormonen alvast uit je lijf.

Gr. Tamara.

Hallo,

Ik ben Nina, 26 jaar en nieuw op dit forum. Mijn vriend en ik zijn 4 jaar samen en we hebben van de week definitief besloten met de pil te stoppen. Morgen ga ik foliumzuur tabletten halen!
We zijn van plan om tot eind dec een condoom te gebruiken, zodat de hormonen alvast uit mijn lijf kunnen. Waarschijnlijk met oud en nieuw er echt aan gaan beginnen, symbolisch he ;-)..

Groetjes Nina

Hey hey,

Bij mijn eerste had ik ook 7 jaar mycrogynon 30 geslikt en ik was met 4 maanden zwanger.
Dus bij mij viel het ook reuze mee wat ontpillen betreft.

Nu ben ik net een kleine 2 weken gestopt met de mycrogynon 20 dus het is nog even afwachten.
Maar ik ga er stiekem wel een beetje van uit dat het niet meer een probleem moet zijn als bij de eerste.

Groetjes

Terug
Bovenaan