Voorstellen

A

Anoniem

Guest

Ik wil me ook even voorstellen.
Mijn naam is vera en ik kom net voor het eerst op de site.
Ik snap sommige teksten ook niet echt.
NOD ben ik nog niet mee bekend.
Zouden jullie wat afkortingen willen formuleren,
met de betekenissen erbij!!

Ik ben van juni 30 jaar, en sinds half juli getrouwd.
Op de trouwdag ben ik met de pil gestopt en inmiddels
is mijn 1e menstruatie achter de rug.
Wij wilden met kinderen wachten tot in het huwelijk,
en nu willen we er dus voor gaan.
Wij zijn er klaar voor.
Ik wil maar meteen iets met jullie bespreken.
Ik kom hier nu voor de eerste keer, en kan niet meteen
alle berichten lezen, maar misschien kunnen jullie het
beantwoorden.
Ik ben dus 15 juli getrouwd en daarna vervolgens 2 weken
op vakantie geweest. De 2e week heb ik bijna de hele week
last van buikpijn. In je onderbuik als of je ongesteld moet worden.
Maar dat kon het niet zijn, want dat had ik in de week van de
bruiloft al gehad. Ik ben nu 30 en vanaf mijn 14 e jaar ben ik al
aan de pil geweest, dus dat is nogal een heftig lange periode geweest.
Ik heb zelfs vanuit het vakantie adres met de huisarts gebeld, omdat ik
me onderhand toch wel zorgen maakten. Er spraken niet echt veel mensen
daar goed engels, dus wilde ik een dokterbezoek uitstellen.
Maar ik bedacht me ook dat als ik misschien iets zou "hebben" en ik er
te lang mee zou lopen, mezelf zou verwijten, dat ik er te lang mee zou hebben gelopen. Inmiddels zijn we een aantal weken verder, en heb ik nog steeds buikpijn.
Ik ben inmidels al 2 keer bij de dokter geweest, en vraag me af wat er aan de hand is.
Ik ben een keer inwendig onderzocht (maar dat was door een arts in opleiding!) en daarna ben ik bij mijn eigen arts geweest en die heeft me doorgestuurd om bij het ziekenhuis bloed te laten prikken en de ontlasting na te laten kijken. Dit heb ik dus afgelopen vrijdag allemaal laten doen, en eind van de week verwacht ik de uitslag. Af en toe twijfel ik, of ik niet gewoon zwanger ben. Ik voel me zo raar. Ik ben wel ongesteld geweest, maar dat was maar 2 dagen. Ik heb meer zin dan normaal, en voel dat ik gewoon op de dag nat wordt (!) Heb de laatste tijd al van alles gevoeld. Gevoelige of pijnlijke borsten. En de buikpijn die ik als 2e had. Waren echt krampen.
En nu heb ik dus weer al 3 dagen buikpijn maar dan alsof je erg moet plassen, opgeblazen gevoel. Dat ik erg moet plassen. Maar dat is en blijft een constante buikpijn. Zo nu ben ik dat even kwijt. Ik laat de uitslag van het ziekenhuis nog wel weten!

Hoi Vera,

Vervelend is dat als je dan eindelijk stopt met de pil het een tijdje kan duren voordat je je regelmaat weer terughebt.
Ikzelf had ook jaren lang te pil gebruikt een ook een half jaar de prikpil. Daarna duurde het wel een half jaar (is ook bekend van de prikpil hoor!) voordat ik weer een normale cyclus had. Toen voor mij niet zo'n probleem omdat we nog geen kinderwens hadden. Inmiddels hebben we twee zoontjes en wilen we graag een derde. Vorige maand ben ik drie daagjes blij geweest maar kreeg ik al voor de vijfde week een miskraam.

Ik ben ook nog niet zo lang hier op het forum en moest ook even wennen (en lachen soms) om alle afkortingen.
NOD staat voor Niet Ongesteld Datum: de datum dus dat je je volgende menstruatie verwacht maar hoopt dat ie niet komt.
Om klussen moest ik in het begin ook erg lachen.

Welke afkortingen ben je nog meer tegen gekomen?

Afgelopen weekend de klerenkast uitgezocht.
Er passen me in totaal nog maar 3 broeken.
Ik heb het idee dat mijn buik dikker is geworden,
en nu met die buikpijn kan het ook zijn dat er
lucht in zit, of dat mijn lichaam van streek is.
Het rommelt, en ik denk vanalles.
Misschien ben ik gewoon dikker geworden van de vakantie!
Het is niet zo dat het op stel en sprong moet,
maar mijn partner is een aantal jaren ouder,
en ik ben op een goede leeftijd. Maar voor hem vind
ik het niet leuk, als hij "oud" is, en de kinderen nog klein.
We hebben ook al onderzoeken op afwijkingen laten
verrichten, omdat er bij mijn man zijn ouders vroeger
problemen zijn geweest, en we die problemen voor willen zijn.
Maar ik wijk af van mijn verhaal. Er was nog wel een afkorting,
maar die ben ik alweer kwijt. Even denken......
Oh ja, er is nog een of andere afkorting voor een zwangerschapstest
geloof ik, maar dat kon je al uit de woorden (ergens) halen.

Mochten er mensen reactie hebben of tips, graag!! Groetjes
en bedankt zover.

Hoi Soraya,

Welkom op deze site! We hebben ook een lijst waarop iedereen zijn NOD (Niet Ongesteldheids Datum) heeft staan, en in welke ronde (hoeveel cyclussen/maanden je al bezig bent) je zit. Lijkt het je ook leuk om daarop te staan, geef de gegevens (naam, leeftijd, NOD en ronde) dan even aan mij door of zet hem onder de lijst.
Ik heb nog wel een paar afkortingen voor je:
HA= Huisarts
Gyn= Gynaecoloog
Ongi, rode duivels/puntmutsjes/leger= ongesteld
CB= de ClearBlue zwangerschapstest
Klussen= sex/vrijen
Heb je vragen stel ze gewoon! Er is altijd wel iemand die reageert.

Die krampen kan ook je eisprong zijn. Ik heb ong. 10/11 dagen na mijn ongi mijn eisprong (ook wel ei genoemd) Dan heb ik een aantal dagen flinke krampen. Ook last van gas (winden) na die dagen. Het is mogelijk dat je lijf nog erg moet wennen aan het feit dat je geen pil meer gebruikt. In principe kun je gelijk zwanger raken. Maar vaak moet je lijf ook nog even ontpillen. Zeker als je hem lang geslikt hebt.
Zo, sorry voor het lange verhaal! Veel klusplezier, en ik hoop dat het zwanger worden gauw lukt!

Groetjes, Kat (31,mama van een  zoon van 2 en ik heb  ook een wat oudere man)

Hoi Vera,

Welkom op het forum. Hier kun je echt je verhaal kwijt!
Voor wat betreft het pilgebruik, mijn lichaam moest ook echt afkicken van de hormonen leek het wel! (Zelfs mijn borsten zijn 2 maten geslonken!!!) Ik heb er ook flink last van gehad, maar nu gaat het eindelijk beter.
Gun je lichaam even de tijd daarvoor, want gezond is de pil nou niet echt, dus laat het even weer in zijn eigen vorm komen!
Als laatste wil ik je voor morgen nog even succes toewensen.

Groetjes,
Aimee

Hoi Soraja,

Heb je niet last van een spastische darm? Dat heb ik namelijk ook.
Ik heb ook steeds steken in mijn buik en buikpijn.En soms heb ik zo'n opgezette buik dat het net lijkt of ik 4 maanden zwanger ben. En natuurlijk dat opgeblazen gevoel en de broeken die op zo'n moment niet passen.
Helaas is er niet veel aan te doen heeft mijn huisarts gezegd.....je moet er mee leren leven.
Het enige wat je kan doen is veel water drinken, groente en fruit eten, en veel vezels en granen.
Ik kreeg wel pillen voor de pijn in mijn buik maar verder moet ik er dus mee leren leven.
Ik ben benieuwd wat er bij jou uit komt.
Laat je het me weten?

Liefs Laura en veel sterkte.

Hai Vera, ik zal me ook even voorstellen, mijn naam is Cato, ik ben 29 jaar en moeder van een zoontje van 11 maanden. Ik ben ruim 3 jaar geleden met de pil gestopt en het heeft 2 jaar geduurd voor ik zwanger was van mijn zoontje. Het kan dus best een tijdje duren. Ik ben overigens op natuurlijke wijze zwanger geworden. Nu ben ik alweer vanaf april gestopt met de pil, maar we zijn pas vanaf vorige maand echt gaan letten op vruchtbare dagen e.d. Ik ben dus benieuwd of en wanneer het deze keer zal gaan lukken. Als je stopt met de pil is het volgens onze HA de eerste 6 maanden een rommeltje in je buik, misschien dat je daar zo'n last van hebt. Nu ben ik na een maand slikken alweer gestopt, omdat ik last kreeg van hoofdpijn door de pil en we toch een tweede willen. Voorheen heb ik ruim 10 jaar de pil geslikt. Heel veel succes, ik hoop snel te lezen dat je zwanger bent! Groetjes Cato

Terug
Bovenaan