voorstellen

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en wilde me even voorstellen. Op 7 mei ben ik uitgerekend van ons eerste kindje. Alles gaat gelukkig erg goed en ik heb amper last van kwaaltjes.
Ik wil graag wat praktische dingen van jullie weten. Zo zijn al een beetje bezig met de voorbereidingen van de babykamer. Alleen aan de reacties uit mijn omgeving zijn we daar alleen erg traag mee. Zo hebben we bijvoorbeeld nog geen kinderwagen uitgezocht. Ben ik nou zo laat of ben ik niet de enige?? Alhoewel de tijd best snel gaat heb ik het gevoel dat we nog ruim de tijd hebben.
En hoe doen jullie het met de geboortekaartjes? Ik was even op internet aan het kijken en met zoveel keus weet ik niet meer wat ik moet kiezen. Heeft iemand tips voor me?
Alvast bedankt!

Hoi! Welcom hier!

Gelukkig dat alles goed gaat!

Je vragen: De een is er sneller mee dan een ander.

Ik ben waarscheinlijk de snelste geweest (ben 1 mei uitgerekent maar wordt hoogwaarscheinlijk in april ingeleid). Maar ik heb ook erg last van nesteldrang dus wilde het ook gewoon af hebben en dat is het dus nu. Oeps...

Maar wist je ook als je een baby kamer nieuw besteld in de winkel dat de levertijden meestal 3 maanden is?
Kinderwagen heb je ook levertijden ongeveer 6 weken geloof ik, maar je hebt idd nog wel tijd genoeg hoor :D

Het is ook hoe je voelt. Ik had veel last van bekkenklachten en wil gewoon alles af hebben voordat ik evt niks meer kon doen.

Geboorte kaartjes tja dat is idd moeilijk. Zou toch eerst een keuse maken wat voor stijl je wilt en daarin een keuze gaan maken. Ik heb hem zelf bedacht, een ontwerper in mijn familie maakt er een digitaal bestand van. En die drukken we zelf af, ok we maken niet meer dan 30 kaartjes :D. Lukt dit niet dan gaan we met het ontwerp na de drukker.

Ik heb trouwens de meeste spullen nog van mijn zoon over.. dus hoefde niet veel dingen te kopen. Dus alleen alles wassen enz en verplaatsen op de goede plek. Jij moet nog helemaal nieuw beginnen dus heb je veel dingen nodig. Toch kan je beter nu beginnen te kopen want alles is duur en zo verspreid je je kosten een beetje. Want voor een bedje heb je toch echt meerdere lakens nodig. Ook de waskussen moet toch echt minstens 2 hoezen hebben, liefs 3 want ze die kleintjes hebben rare poep dus was je het in het verschil je anders rot.

Maar ok er zijn ook genoeg mensen die pas in de laatste maand iets doen. Zoals mijn moeder die een week voordat ik geboren was nog niet eens een bedje had gekocht.

leuke reacties van je omgeving hoor... volgens mijn schoonouders ben ik nog te vroeg... ik weet het niet wat ze me bedoelen, maar bij hun moet blijkbaar alles last minute gebeuren. het is soms echt (te) raar voor woorden. dat was ook zo met onze bruiloft ... ik had toen heel erg moeite me, maar nu heb ik zoiets van ... ik kan het zelf bepalen waar en wanneer. ik stel jullie wel op te hoogte ( eigenlijk hun zoon ;-)... en verder wil ik geen bemoeienis.
maak je geen zorgen ... ons kinderkamer moet ook nog in orde. ik moet het eerst leeg halen en dan kunnen we aan de slag. hopelijk krijgen we de spullen op tijd. kast, commode en wieg komen van hun vandaan en gezien dat we geen trekhaak op de auto hebben zijn we een beetje afhankelijk van mijn zwager... of hij tijd heeft om ze te brengen. maar ik weet zeker dat het goed komt ;-).

Terug
Bovenaan