Voorstellen

Hallo,
Mijn naam is Marjolijn, een jonge moeder van een zoon van bijna 3 jaar en een dochter van 7 maanden (4-2-'10)
Op het moment geef ik nog 3 keer per dag borstvoeding. Maar heeft er misschien iemand tips hoe je het beste kan afbouwen. Moet ik bijvoorbeeld nu nog met 1 keer 'kunstvoeding' beginnen en 2 keer borstvoeding.
Groetjes Marjolijn

Hoi Marjolein,

Jammer genoeg is het hier erg rustig tegenwoordig.

Ik zou inderdaad voeding voor voeding afbouwen als ik jou was.
Deze keer is het helaas niet gelukt BV te geven, maar bij de middelste wel (heb er nu 3).
Ik heb toen ook steeds 1 voeding vervangen voor kunstvoeding en dat werkte (voor mij tenminste) perfect. Geen last van stuwing of knobbels. Ik ging wel pas de volgende voeding eraf halen als ik zeker wist dat mijn borsten gewend waren aan de nieuwe situatie (weet niet meer hoe lang, paar daagjes maar in ieder geval).

Succes ermee.

Groetjes Suus

Hey Marjolijn,
Wat leuk een naamgenootje met de ij, dat zie ik niet vaak haha!
Ook ik ben een jonge mama met een zoontje van nu bijna 8 maanden, hij is van 20 januari. Ik geef nu nog steeds 3 bv per dag en verder gewoon bij voeding. Ik geef hem geen kv alleen maar bv. Ik merk dat nu ik hem telkens meer vaste voeding geef, zijn behoefte aan bv ook steeds wat minder word. Tegenwoordig is zijn schema: 8.30 uur 1e bv, 10.00 uur stuk fruit, 12.30 boterham, 14.00 2e bv, 16.00 liga o.i.d.,n 18.00 groente&aardappel, 20.00 3e bv. Dit heb ik vanaf 6 maanden opgebouwd en ben toen van 4 terug naar 3 voedingen gegaan. Ik vind het wel belangrijk dat hij die drie voedingen nog heeft anders krijgt hij veel te weinig vocht binnen per dag. hij drinkt wel goed uit zijn beker, maar als het 20 ml per eetmoment is dan is het al veel. Lang nog niet genoeg voor die kleine dus. Ik vind het zelf ook niet vervelend om hem nog 3 voedingen te geven, terwijl al die tijd geroepen heb met 9 maanden te stoppen met voeden haha. Ik vind het nog wel prima, het kolven gaat ook prima, dus dat vind ik ook niet vervelend op de dagen dat ik werk of de hort op ben. Maar iedereen zijn eigen keuze natuurlijk!
Heel veel succes in ieder geval!
Groetjes,
Marjolijn

Goed zeg, Marjolijnen, dat jullie nog steeds volledige borstvoeding geven! Ik heb idd altijd gehoord dat als je wilt afbouwen, dat je dit per voeding doet. Je moet ongeveer een week op de nieuwe manier voeden voordat je er nog een voeding afhaalt. Mijn minimeisje (zie vorige onderwerp) zit nog steeds op 6 voedingen. En ik ben ook nog steeds aan de volledige BV. Het mag er nu wel een keer 1 minder worden, vind ik. Moet over 2 wkn naar CB (7,5 mnd), dus dan zal ik eens even vragen hoe ik dat moet gaan aanpakken. Jullie nog tips?

Terug
Bovenaan