Voorstellen!

Hallo,

Ik ben Ilonka Sijm en onze dochter Olivia is op 19 december geboren. Ik heb net voor het eerst op de deze site gekeken en al jullie vragen komen me bekend voor. Onze dochter was 2620 bij de geboorte, in het begin kreeg ze veel voedingen nu is ze gelukkig goed aan gekomen maar ze heeft nog niet echt een ritme. Ook heeft ze nog geen juiste dag en nacht ritme wat erg vermoeiend is. Hebben jullie misschien tips om het ritme om te draaien...

groetjes Ilonka

hallo ilonka,

ten eerste welkom!!

mijn dochter Mare is 24 november geboren(3weken eerder). zij ging beter slapen toen ik haar snachts ging inbareren. overdag doen we dat niet. ze heeft nu en goed ritme.
ook helpt het einde middag en avond wat vaker te voeden zodat ze langer verzadigd is na de laatste voeding en dus wat langer door zou kunnen slapen.

Overdag op gezette tijden wakker maken voor voeding. En proberen er vaste tijden tussen te laten.
's nachts proberen beetje te rekken.
Laatste voeding iets meer geven.
's Avonds een echt bedtijdritme geven. Wij doen dan licht uit bij de laatste voeding, praten niet meer en schommelen beetje. Dus niet meer beneden in volle licht met tv aan.

Succes

Hey welkom!

Een kindje heeft behoefte aan duidelijkheid. Elke ochtend de eerste voeding op dezelfde tijd beginnen en elke avond de laatste voeding ook. Dan weten ze wanneer de dag begint en eindigt. Kies voor tijden dat ze zometeen makkelijk in jullie dagritme mee kan komen, als je misschien weer gaat werken.
Het is ook wel goed om elke voeding een zelfde volgorde aan te houden:
Wakker worden- uit bed- verschonen- voeden- even opzitten/spelen- gaapje=bed.

Afwijkingen in je ritme zoals een badje elke dag op dezelfde tijd. Sommige kinderen worden wat moe en rozig van een badje als dat 's avonds doet en je na het badje ook nog voed kunnen ze langer gaan slapen. Werkt niet voor iedereen maar werkte voor mijn 2 kids wel.

Nachtvoedingen niet te gezellig maken door te knuffelen en te praten. Licht dimmen/weinig licht aan. Houd het kort, verschonen, voeden, boertje terug in bed.

Dank jullie wel allemaal,
Ik moet zeggen dat Olivia nu 3 dagen van 23.00 tot 6.00 uur geslapen heb en we houden nu een vast schema aan met drinken en dat lijkt te werken...
Olivia heeft alleen wel last van verborgen reflux dus dat is wel minder ze krijgt daar nu medicijnen voor we hopen dat dat snel gaat werken...

fijn weekend allemaal!

Hoi
Welkom hier
Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan 's nachts
Wat zou het toch heerlijk zijn als Tieme (ook van 19 dec trouwens) de nacht door zou slapen Maar die denkt vast mam keep on dreaming hahaha...

Terug
Bovenaan