Voorstellen

Hoi Dames,

Ik ben 26 jaar en woon samen met mijn man in Amsterdam. Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje (een jongetje :-D). Onze eerste zoon is nu bijna 14 maanden.

Ik ben uitgerekend op 28 februari, dus val nog net in deze club ;-)

Liefs Vlinder

Hai Vlinder,

Bedankt voor je berichtje bij "waar bevallen" en ik zal me ook eventjes voorstellen! Ben net 30 geworden, woon ook in Amsterdam en in verwachting van ons eerste kindje, een dochtertje, ze is op 14 februari uitgerekend :)

Morgen ga ik beginnen met een cursus Menyogy (mensendieck, yoga en gym) lijkt me wel leuk en ook om andere aanstaande mama's te spreken! Merk dat ik daar toch ook wel behoefte aan heb en dit forum is ook wel heel fijn om af en toe eens ervaringen uit te wisselen.

Hoe verloopt je/jullie (en ook voor andere aanstaande mama's natuurlijk) zwangerschap?

Liefs Marloes

Van mijn kant is het verhaal even niet zo leuk, als je het verhaal wilt lezen moet je even bij een van de eerdere topics lezen.

Ik ben in elk geval zwanger van onze 2e dochter. Maar deze zwangerschap loopt iets anders dan we hadden gehoopt.

Groetjes

Hoi Marloes,

mooie datum 14 februari :) . Ik hoop stiekem dat ik op 3 maart beval ;-) onze zoon is van 09-09 en zou leuk zijn als de tweede van 03-03 is haha.
Waar ga je de cursus volgen. Uit welk deel van Amsterdam kom je? Ik woon zelf in Noord

Ik heb bij de eerste zwanger, bevallen een kind gedaan van rondom de geboorte.
Nu wil ik zwangerschapsjoga gaan doen. Helaas begint de cursus pas in januari. Maar ze hebben ook losse lessen.

Mijn zwangerschap verloopt prima. Ik ben bij het begin erg moe geweest maar voel me nu al wat beter. Hopen dat het zo blijft :)

@Marit, wat een vreselijk verhaal. Vind het moeilijk om de juiste woorden te vinden. Vind het echt heel erg voor jullie.
Ik heb bewondering voor jullie keus. Ik wens jullie heel veel sterkte deze tijd.

Liefs

Marit....ik heb net je verhaal gelezen en wat een kippenvel krijg ik hier van, hier zijn geen woorden voor.. Ik wens jou en je man heel heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd. Sterkte en liefs

Hai Vlinder,

Dat zou wel heel grappig zijn als je op 03-03 bevalt!!

Wat leuk, ik kom zelf ook uit Noord, Tuindorp Oostzaan word het ook wel genoemd. In eerste instantie heb ik ook gekeken naar puur alleen zwangerschapsyoga maar uiteindelijk kwam ik via onze verloskundige dus bij Menyogy terecht. Gister de eerste les gehad en ik vond het erg fijn. Een klein groepje van 4 personen maar wel leuk om verhalen uit te wisselen en hoe iedereen haar zwangerschap beleeft. In mijn omgeving zijn er eigenlijk geen zwangere en heb daar af en toe wel een beetje behoefte aan :)

Maar dat is best wel laat als je pas in januari kan beginnen met de yoga. Fijn dat je je wel goed voelt en niet meer zo moe bent. Nu maar hopen inderdaad dat het ook zo blijft :) Voel je je ook niet wat zekerder over jezelf omdat het je tweede zwangerschap is? Ik hoor vaker van mensen dat de onzekerheid van kwaaltjes en gevoelens minder is bij een tweede omdat de gevoelens wel herkenbaar zijn..

Liefs

Hoi marloes,

Leuk om te horen dat de menyogy goed is bevallen (de eerste les dan). Wel fijn als je zo'n klein groepje heb.

Dat kan ik begrijpen. Bij mij in de omgeving is ook nietmand zwanger. Zo'n cursus is ook wel leuk omdat je nieuwe mensen leert kennen.

Ik kan gelukkig wel losse lessen volgen, maar een "vaste" groep is toch wel leuker denk. Vaak is dat toch wat hechter.

Ik voel me eigenlijk het zelfde. Bij het begin kon ik wel makkelijker plaatsen waarom ik zo moe ben/was. en herken heel veel van de eerste zwangerschap. Je kan dingen wel makkelijker plaatsen.
Het enige nadeel wat ik de laatste week is dat ik s nachts slecht slaap en last heb van mij zij net of er iets trekt van binnen.

Wat ik wel anders vind is dat je er minder mee bezig bent. Met de eerste was ik er veel meer mee bezig. Moet zeggen dan heb je er ook alle tijd voor.
Maar deze tijd gaat nu wel erg snel voorbij.
De eerste 20 weken vond ik met de eerste lang duren, maar met de tweede vlogen ze voorbij :)

Ik woon in de gedeelte nieuwendam vlak bij het centrum.

Gaat jou zwangerschap voor de rest ook goed?

Liefs

Terug
Bovenaan