Voortand eruit of omhoog geschoten

<p>Goedemorgen, </p><p>Vorige week zaterdag moest mijn moeder oppassen op onze dochter van 2 jaar. Ze is toen met haar voortandje tegen de salontafel gevallen, heel haar bovenlip lag open (dit is gelukkig weer genezen) en haar rechter voortandje is weg. Mijn moeder heeft het tandje niet kunnen vinden, maar er is ook niets meer te zien van het tandje in haar mond.</p><p> </p><p>We zijn gelijk naar de spoedtandarts geweest, die gaf aan dat het tandje naar boven geschoten is en als we geluk hebben dat het tandje terug komt. Ze wouden geen foto's maken omdat ze er toch niets aan zouden doen zolang er geen ontsteking komt.</p><p> </p><p>Maandag voor de zekerheid nog naar onze tandarts geweest, die gaf aan dat de kans groot is dat het tandje naar beneden komt. Maar omdat ik niets zie van haar tandje? Ben ik bang dat het tandje gewoon helemaal afgebroken is. Ze wouden hier ook geen foto's maken omdat ze er geen last van heeft. </p><p> </p><p>Me dochter eet, drinkt, slaapt en speelt goed. We merken gelukkig weinig verschil aan haar. Ik zit alleen met een behoorlijke schuld gevoel, durf haar niet meer weg te brengen wegens de angst die dan weer door mijn hoofd gaat.</p><p> </p><p>Zijn er meer moeders die hier ervaringen mee hebben? </p>
 
Het is begrijpelijk dat een ta geen foto maakt, dat laten jonge kinderen vaak niet goed toe dat je een goede foto kan maken, trust me I know ?!
daarnaast kan een ta nu ook niks doen qua behandeling, oa ook weer dat jonge kinderen zoiets niet toe laten en je wilt alleen iets doen als het echt nodig is. Soms is het beter om af te wachten en kijken hoe het zich ontwikkeld. 
Zolang je dochtertje verder prima en blij oogt geen zorgen maken! 
 
We hebben net gezien dat het tandje weer doorkomt! Hij lijkt iets scheef door te komen, geen idee of dit kan? Maar ben al zo blij dat het tandje weer doorkomt. Nu afwachten hoe het zich verder ontwikkeld 
 
Kan het tandje er niet alsnog uitvallen omdat het is verplaatst en daardoor niet goed meer vastzit? In ieder geval heel fijn te lezen dat het tandje weer terug van weggeweest is?
 
Zowel bij mijn neefje (randje tafel) als mijn nichtje (drempel, vraag me niet hoe?!) is er een voortandje omhoog geschoten. Dat kan, die ruimte schijnt er te zijn...
Bij beide is de tand langzaam weer teruggezakt, duurde best eventjes. Bij m’n nichtje was het daarna oké, bij m’n neefje is die tand altijd iets verkleurd geweest en was het de eerste tand die hij met 4 jaar wisselde terwijl de rest van z’n tanden pas met 6 jaar eruit kwamen... 
 
Terug
Bovenaan