Voortand eruit

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Goedemorgen, </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Vorige week zaterdag moest mijn moeder oppassen op onze dochter van 2 jaar. Ze is toen met haar voortandje tegen de salontafel gevallen, heel haar bovenlip lag open (dit is gelukkig weer genezen) en haar rechter voortandje is weg. Mijn moeder heeft het tandje niet kunnen vinden, maar er is ook niets meer te zien van het tandje in haar mond.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">We zijn gelijk naar de spoedtandarts geweest, die gaf aan dat het tandje naar boven geschoten is en als we geluk hebben dat het tandje terug komt. Ze wouden geen foto’s maken omdat ze er toch niets aan zouden doen zolang er geen ontsteking komt.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Maandag voor de zekerheid nog naar onze tandarts geweest, die gaf aan dat de kans groot is dat het tandje naar beneden komt. Maar omdat ik niets zie van haar tandje? Ben ik bang dat het tandje gewoon helemaal afgebroken is. Ze wouden hier ook geen foto’s maken omdat ze er geen last van heeft. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Me dochter eet, drinkt, slaapt en speelt goed. We merken gelukkig weinig verschil aan haar. Ik zit alleen met een behoorlijke schuld gevoel, durf haar niet meer weg te brengen wegens de angst die dan weer door mijn hoofd gaat.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Zijn er meer moeders die hier ervaringen mee hebben? </p>
 
Kan je niet goed voelen of het misschien scherp voelt of zo ? Ik zou ook niet weten wat je kan doen. Als je echt geen tandje gevonden hebt.. Allebei de tandartsen zeggen het zelfde misschien moet je daar maar vanuit gaan. 
 
Kan je niet goed voelen of het misschien scherp voelt of zo ? Ik zou ook niet weten wat je kan doen. Als je echt geen tandje gevonden hebt.. Allebei de tandartsen zeggen het zelfde misschien moet je daar maar vanuit gaan. 
 
Je kunt ook bij de tandarts aandringen dat je een foto wil hebben?! Voor je eigen gevoel. Dat zal hij/zij toch wel begrijpen? En de rekening is toch voor jullie..


jij als mama hoeft je niet schuldig te voelen! Net als oma. Je dochter was aan het spelen en ongelukjes gebeuren. Gelukkig is dit nog een melktand. Dus ook als deze niet terug komt, komt er op den duur een andere tand. 


voel je niet slecht mama, je deed niks fout!
 
Ik zou zeker aandringen om fotos te laten maken! Zodat je het zeker weet.
ik heb niet echt een ervaring met een peuter, maar me zoon toen hij een kleuter was is hij gevallen op zijn mond door de buurjongen en zijn voortand lag toen los. Tandarts zei het kan nog goedkomen. Op een gegeven moment had hij wel een ontsteking en begon er een abces op het tandvlees te groeien. Toen moest zijn tand er wel uit. Omdat hij nog moest wisselen begonnen zijn blijvende tanden scheef te groeien.
 
Kan gebeuren. Kan je moeder niets aan doen..kinderen vallen wel eens. En als je al bij 2 tandartsen bent geweest is het wel goed. En ze heeft er geen last van. 
 
Ik ben het niet echt eens met hierboven. Elke foto is weer stralingsbelasting.... Als het geen gevolg heeft voor wat jullie gaan doen, zou ik zeker geen foto laten maken. Dan doe je meer kwaad dan goed. 
En ieder kind valt wel eens. Dat is echt niet erg. Komt goed. 
 
Wat vervelend zeg! Moet erg pijnlijk zijn geweest voor je dochtertje.
Om je gerust te stellen: mijn zusje heeft toen ze jong was precies hetzelfde gehad. Wij dachten dat ze haar tandje ingeslikt had. Maar na een tijdje kwam daar toch iets wits tevoorschijn en bleek dat haar tandje ook naar boven geslagen was! Ze heeft er verder nooit last van gehad, hij kwam gewoon op een gegeven moment weer naar beneden.
Dus het komt vast goed bij je dochtertje ;) gewoon in de gaten houden of het niet gaat ontsteken oid. 
 
Terug
Bovenaan