Voortekenen bevalling.

<p>Hee!</p><p>wat waren jullie voortekenen voordat alles begon? Ik ben zo benieuwd. Je hoort veel verschillende dingen. Zelf ben ik 38.5 dagen zwanger. Vandaag wel wat fikse krampen gehad, en ben erg misselijk steeds. Ook harde buiken.. maar ik weet niet of dit alles wat zegt natuurlijk☺️! Ik ben gewoon nieuwsgierig naar jullie ervaringen.. </p>

Ik voelde me kiplekker! Heb die middag nu een gebakken visje gehaald op de markt, mijn moeder geholpen met de tuin, de laatste wasjes opgeruimd en toen besefde ik dat ik wat harde buiken had.
Dacht dat ik te druk was geweest dus ben even rustig gaan liggen. Samen met mijn vriend gaan tellen en ik had ongeveer om de 5 minuten harde buiken. Toch maar even een belletje gedaan naar het ziekenhuis (had eigenlijk geplande keizersnede ivm stuit)..
Ze wouden toch dat ik langs zou komen, eenmaal in de auto begonnen de harde buiken wat gevoelig te worden. 
In het zh een ctg, en had om de 3 minuten harde buiken en al 6 cm ontsluiting.. gelijk de ok op en binnen een uur had ik de kleine in mn armen.

Ik had al weken last van voorweeen. Deze waren het weekend voordat ik moest bevallen wel heftiger en ongemakkelijk maar niet pijnlijk. Verloor zondag mn slijmprop en toen ben ik die dinsdag erop bevallen. 

Bij de eerste werd ik sochtends wakker met een vaag rommeltje in de buik, heb er toen niet veel aandacht aan besteed en nog boodschappen etc gedaan. Rommeltje werd steeds sterker, was inmiddels wel weer thuis,  en ineens waren daar weeën en in sneltreinsvaart de slijmprop, het breken van de vliezen en persweeën haha 
Bij de tweede verloor ik ineens wat vruchtwater toen ik opstond van tafel. Na een paar uur kwamen er ineens de weeën en ook vlot persweeën. 
Bij beide kinderen voor die tijd niks aan krampen of wat gehad. Maar de geboorte diende zich wel anders aan 

Ik had de avond ervoor al zo'n misselijk gevoel, dag erna alleen maar overgeveen. Maar ik dacht dat ik buikgriep had.  bleken achteraf toch voortekenen van de bevalling. Toen de weeën echt begonnen was de griep ook helemaal wweg.. Gern last meer van gehad verder.. 
Niks geen voorweeën oid gehad. Bevallen op 39+3. 
Sterkte met de bevalling. Al is het zwaar, ik vond het toch iets moois om mee te maken!

In week 37 had ik opeens geen eetlust meer. Ik kreeg ook de drang om alles op orde te hebben thuis, schoonmaken opruimen maar ook de laatste dingetjes voor de baby.. ook heel gek, al mijn angsten verdwenen en ik kreeg het zelfs voor elkaar om wat bevallingsvideos te bekijken.. 
in week 38 kreeg ik voorweeen/krampjes af en toe. Een dag voor m’n bevalling duurden deze krampen langer en kwamen ze vaker maar zetten niet door. 
Ook kreeg ik veel slaap, ik moest gewoon slapen om uit te rusten.. en toen met 39+1 braken mijn vliezen toen ik zo’n voorwee/krampje kreeg en daarna begon het, mijn ontsluitingsweeen.. 
veel succes met de laatste loodjes en hopelijk heb je een voorspoedige bevalling! 

Terug
Bovenaan