Voortekenen bevalling

Hey allemaal,

Vrijdag a.s. 29 juli ben ik uitgerekend en nu was mijn vraag of jullie voortekenen voor de bevalling hebben ervaren en wat deze zijn. Ik weet dat het per persoon verschillend kan zijn maar vind ik toch spannend aangezien het mijn eerste is.

Ik denk nu soms steekjes te voelen in m’n onderbuik en heb last van rugpijn.

Liefs

Spannend he! En toch merk je het als het begint!
Ik moest de dag zelf heel veel naar de wc, veel ontlasting. Hele dag een onbekend gevoel in m'n buik, maar niet storend. Nog de hele dag op pad geweest, tot dat onbekende gevoel toch steeds regelmatiger kwam en heviger werd. Toen wist ik het zeker.

Heel veel succes, het gaat goed komen! Hier komt nummer twee weer bijna, dus ik voel met je mee ;)

Ik vroeg mij dat ook af toen ik bijna uitgerekend was van mijn eerste, maar gek genoeg toen het begon herkende ik direct dat het anders was en dat dit wel het begin moest zijn. Bleek ook zo te zijn, die krampjes en steekjes had ik sowieso in de laatste weken en je kan een tijdje blijven rommelen voor het echt gaat beginnen. Succes!!

Ik werd 2 dagen van te voren ziek. Ben alleen bevallen met 37.5 dus had het toen niet verwacht haha. En inderdaad, naar de wc gaan. Ik had ook al best last van voorweeën

Ik had keer extra toiletbezoek gehad en verloor restje van de slijmprop. Maar ondanks dat het derde was had ik niet veel door. Had al hele dag weeën vanaf uurtje of twaalf maar dacht dat het voorweeen waren. Had ik al paar keer gehad. Waren zeer onregelmatig en pijn werd niet erger. Man was jarig dus savonds schoonouders op visite. Zij namen andere kids mee voor als er toch wat doorzette. 5 min nadat ze weg waren ging ik even liggen en braken mijn vliezen. Hierna gelijk pijnlijke weeën en VK gebeld. Bleek al 9 cm te hebben en uur later was zoon geboren. Hahahah echt bizar gewoon. Allebei mijn voorgaande bevallingen waren zo anders verlopen en zonder voorweeen. Ik had geen idee. 

Ik heb het totaal niet zien aankomen bij de eerste, ik had nog geklaagd bij de gynaecoloog dat er nog helemaal geen tekenen waren dat het eraan zat te komen, en onderweg terug naar huis braken mijn vliezen. Konden we de vluchtkoffer halen en weer terug naar het ziekenhuis (ivm stuitligging vanaf het begin daar).
En bij de tweede wist ik dat het eraan zat te komen door de afspraak voor de inleiding, dus dat telt niet. Ik had toen trouwens al wel een hele tijd last van voorweeën die telkens wel urenlang regelmatig kwamen, maar hooguit 45 seconden duurden en mijn baarmoedermond was nog niet verstreken toen ze het ballonnetje gingen plaatsen dus ik denk ook niet dat die voorweeën veel gedaan hebben.

Ik weet t inmiddels ook niet meer haha. Afgelopen weekend flinke voorweeen en vanaf zondag ochtend regelmatige weeen. Verloskundige laten komen, alles na gechecked. 2 cm ontsluiting. Elke 3/4 uur langs geweest, maar zette niet door in ontsluiting. Gestript, slijmprop verloren en toen stopte de heftigste weeen. Naar het ziekenhuis om te checken of er uberhaupt nog weeen waren. Bleken ze gestopt... Dus zitten we weer. Nog steeds rommelt het, nog steeds wat slijm en bloedverlies maar nog steeds afwachten omdat ik pas 37+4 ben.
Ik moet zeggen dat dit bij de oudste ook gebeurde maar het daarna ook niet meer rommelde. Ik ben er inmiddels wel klaar mee hahah

Ik kreeg 's avonds steeds een beetje buikpijn, werd langzaam regelmatig genoeg om er weeën in te herkennen. Toen kreeg ik nesteldrang.

Terug
Bovenaan