voortekenen bevalling?

Hallo, ik ben nieuw hier ik ben inmiddels 38week zwanger en moet zeggen dat ik het de laatste weken er wel zwaar mee heb. Heb erge rugklachten en loop met een gekneusde rib. Lopen gaat bijna niet meer door de pijn. Ik leef elke dag met de hoop dat ik ga bevallen helaas word ik elke dag tot nu toe nog teleurgesteld. Daaromvroegik me af of mensen wat ervaringen met me willen delen over hun voortekenen van hun bevalling, merkte je bepaalde dingen op die je normaal niet had? Misschien geeft deze forum me een beetje invulling van de tijd aangezien ik niet echt meer veel kan doen. En vind het altijd wel interessant en leuk om anderen hun verhalen en ervaringen te horen. Alvast bedankt!

Wat vervelend. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik gestript op 40+3. Ik had weinig vruchtwater over, vandaar. Ik vond het niet vervelend toen aan het einde, dus de situatie is helemaal niet vergelijkbaar met jou.
De tekenen:'s Avonds was ik erg onrustig. Mijn moeder was op visite en merkte dat aan me (zei ze achteraf). Ik merkte het zelf niet. Ik had wel enorme onderrrugpijn. Heb nog wat oefeningen staan doen tegen de pijn. Ik ging vrij laat naar bed, en om 1 uur begonnen de weeën. Ik had toen niet geslapen, want dat lukte niet. Ik denk dat dat allemaal voortekenen waren op de naderende bevalling. Uiteindelijk heeft het daarna nog 20 uur geduurd hoor, dat wel.
Sterkte de komende periode. Misschien kunnen wat zwangerschapsyoga oefeningen je helpen? Dat is heel beperkt qua inspanning, maar kan net wat rust geven en ruimte in je lijf waardoor de pijn minder wordt. Kijk als je interesse hebt eens op internet. Veel sterkte.Wenser

Bedankt voor je reactie! Met 40week willen ze bij mij ook strippen ze zeiden dat het dan pas zin heeft. Is dat strippen trouwens vervelend? En anders leiden ze me bij 41week in aangezien ik het echt niet meer trek. Bedankt voor de tip misschien zouden bepaalde oefeningen inderdaad wel werken ik zal eens kijken. 20uur dat is wel lang.. het is mijn eerste zwangerschap ik hoop dat de pijn een beetje te verdragen is vooral als het lang duurt.

De pijn bouwt zich op. Het is niet gelijk heel heftig. Voor jou hoop ik dat je rib nog een beetje de kans krijgt om te herstellen. Met een gekneusde rib , weeën wegpuffen valt niet mee. De laatste loodjes zijn het zwaarst. Sterkte ermee en succes met de bevalling. (Mijn eerste bevalling duurde vanaf de allereerste wee 7 uur de 2e 3 uur) ik vond het laatste uur pittig. Maar zeker wel te doen. Bij de eerste bevallen met 41 weken 2 dagen. Niks voortekenen. Gewoon hup bam een wee. 7 minuten later de 2e wee en binnen een kleine 45 minuten kwamen ze om de 3 minuten. Bij de 2e hebben ze me bij 39 weken en 2 dagen aan de wee-opwekkers gelegd. De dag daarvoor had de gyn al 3 cm ontsluiting geconstateerd en omdat ik al weken aan de diarree was met heerlijke aambeien erbij, vond hij het nodig om de bevalling op te wekken. Half 10 de eerste wee. Om half een lag hij op mijn buik.

Strippen is maar heel even vervelend. Daarna wel wat gerommel, maar dat was denk ik de aanzet tot de bevalling. Ik zou zeker strippen proberen als de mogelijkheid er is. Weeënopwekkers is toch weer een chemisch proces. Heb ik trouwens ook gehad hoor die weeënopwekkers, toen na 15 uur de ontsluiting nog steeds op 5 cm zat. Was ook wel weer te doen uiteindelijk.
Weet je: het is pijnlijk en het is niet makkelijk, maar je kunt toch niet meer terug en op dat moment onderga je het gewoon ;-) en als het achter de rug is, vergeet je de pijn inderdaad snel. En het is ook mooi en indrukwekkend.
Inderdaad, die rib is wel een dingetje wat supertje zegt. Hopen dat dat nog herstelt. Ik had na mijn bevalling een gekneuste rib, omdat ze op mijn buik (en dus ribben) mee hadden geduwd om het kindje naar beneden te krijgen. Dat deed zeer zeg, de dagen erna ;-)
Sterkte. Wenser

Bedankt voor jullie reacties. Oh nou ik hoop dan dat me rib de laatste weken een beetje met rust gelaten word zodat het een beetjekan herstellen haha. Gelukkig zit ik niet zo tegen de bevalling op als eerst hoe meer je het gehad hebt hoe minder angst. Leuk dat jullie je ervaringen willen delen, zo weet ik een beetje wat ik kan verwachten straks. Hopelijk duurt het niet lang meer en dan heb ik de kleine in me armen.

Terug
Bovenaan