Voortekenen van bevalling

Zijn er moeders met ervaringen hoe de periode was voor de bevalling begon?
Kun je achteraf zeggen dat je het als het ware voelde aankomen. Dat je je niet lekker voelde of ergens anders last van had.

Of begint de bevalling zomaar uit het niets?

Tja dat is moeilijk om te zeggen hoor. Ik had bij de laatste controle voor de bevalling een iets hogere bloeddruk. Dat hoor je wel vaker zo vlak voor de bevalling.
Verder had ik al twee dagen voorweeen en verloor ik de ochtend voor de bevalling mijn slijmprop.
Je hoort ook wel dat er vrouwen zijn die zich grieperig voelen en last hebben van diaree. Maar ken ook verhalen van vrouwen die dat helemaal niet hadden en waar ineens de weeen begonnen. Of natuurlijk dat het begint met het breken van de vliezen.

Er is dus van alles mogelijk. Spannend he!

Ik moet vanaf vandaag nog precies 7 weken en kijk er erg naar uit.

Hoi,
bij mij braken zondagochtend mijn vliezen - maarrr...dat had ik zelf toen niet door want ik verloor slechts druppelsgewijs wat vocht en omdat ik ook al een tijdje last had van spontaan urineverlies. Die nacht toen ik opstond om naar de wc te gaan verloor ik in een keer zo veel vocht dat het wel duidelijk was dat mijn vliezen waren gebroken. Maar anders dan dit heb ik geen voortekenen gehad dat de bevalling zich aankondigde. Groetjes,
Pauline

Beide bevallingen zijn bij mij begonnen met gebroken vliezen, waarna enkele uren later de weeën kwamen, en beide keren kwam het als een volslagen verrassing.
Geen idee hoe "voorweeën" voelen, die heb ik volgens mij nooit gehad, en de slijmprop ben ik beide keren wel (deels) verloren maar dat was al weken voor de bevalling.

hoi hoi

ik werd sochtend wakker met pijn in me buik ( 4 dagen voor uitgerekende datum) dus zij al tegen me vriend volgens mij gaat het vandaag gebeuren! om een uur of 12 werd het steeds maar erger dus wij naar het ziekenhuis daar bleek dat ik nog maar 1cm ontsluiting had... dus wij weer terug naar huis en ik maar wachten totdat me vliezen braken.. want tja eerst moeten je vliezen breken (was mijn gedachten)

6 uur savond was de pijn niet meer te houden dus me moeder kwam even langs en de beweerde dat ik al regelmatige ween had.. maar ik wou nog niet naar het ziekenhuis   want had nog steeds  GEEN gebroken vliezen!!!!

uiteindelijk om 7 uur in het ziekenhuis aangekomen daar braken ze gelijk me vliezen rond 9 uur mocht ik persen en om 23:11 was ons dochtertje daar!

Hallo,

Ik heb bij de eerste absoluut geen voortekenen gehad. Zelfs geen voorweeen in de dagen daarvoor. Ik werd 6 uur 's ochtends wakker om te gaan plassen. Niets aan de hand en ben weer lekker gaan slapen. Een half uur later werd ik wakker met het idee dat ik weer moest plassen, ik dacht bij mezelf...alweer!!?? maar wat bleek mijn vliezen waren ineens gebroken. Binnen 5 uur was ze er.

Bij mijn tweede voelde ik me die avond niet zo fit en was erg moe, maar dat was alles. Ik ging me boven omkleden om te gaan slapen en nog even plassen en toen was het ineens "plop!"
ook weer ineens mijn vliezen gebroken, 3 uur later was ze er!

We gaan maar afwachten hoe het dit keer zal gaan.

Groetjes Paula
36,3 weken

Terug
Bovenaan