Voortekenen van een miskraam?

Heb dit item net ookal geplaatst, maar ik zie hem nergens meer staan, ds vandaar nog maar een keertje.

Mijn schoonzusje is zwanger en heeft de 1e paar dagen erg veel krampen gehad en verloor ze bruin bloed. Gelukkig zijn de krampen sinds 2 dagen weg en ze voelt zichzelf goed en heeft nergens geen last van.

Toch is ze natuurlijk bang dat ze misschien een miskraam krijgt wat ik me best kan voorstellen. Zijn er hier vrouwen die dit herkennen en dit ook mee hebben gemaakt?

Knuf,
Nephele
 
Hoi,
Ik herken dit gedeeltelijk. Ben nu voor de derde maal zwanger en kwam er achter op vakantie. Ik was toen ongeveer 6 1/2 week. Ontzettende krampen, ongesteldachtige pijn. Echt zo erg dat ik de hele dag op bed lag en ik er van overtuigd was dat een miskraam onvermijdelijk was. Bij je derde zwangerschap denk je toch te weten hoe het voelt!! Heb toen in Spanje een echo gehad (raad ik niet aan, ben halve dag mee kwijt geweest en werd in ziekenhuis meteen aan het infuus gelegd). Wat bleek, alles was goed. Niks aan de hand. Heel vreemd. Heb de pijn nog twee weken gehad en toen was het voorbij. Wat betreft dat bloed, dat had ik niet, maar heb inmiddels genoeg gelezen op deze site om te weten dat zolang het bij bruin bloed blijft, het niet erg hoeft te zijn. Hoop dat je er iets mee kan.
Groetjes Ivy
 
Hoi nephele,

Ik wil toch ook nog even reageren!
Ik heb in december een miskraam gehad, verloor alleen bruinige afscheiding. Geen krampen niks, wel namen me 'zwangerschaps-hormonen' geleidelijk aan af. Ik heb de verloskundige gebeld, het zou waarschijnlijk geen miskraam zijn omdat ik verder geen verschijnselen had. Ik moest wachten tot de geplande termijn echo. Een dag voor die echo had ik veel bruine afscheiding, maar nog steeds geen krampen etc. De echo werd die middag dan toch maar uitgevoerd. Het was mis! Dat kan dus ook. Je hoeft niet altijd duidelijke tekenen te hebben.
Ik ben daarna direct weer zwanger geworden. Bij 9 weken verloor ik weer bruine afscheiding, direct verloskundige gebeld, mocht nu direct komen, ondanks dat ik weer geen verder verschijnselen had. Deze keer was er niks aan de hand, alles was goed met de baby. Dus tja, het kan ook goed gaan.
Bij de miskraam had ook ik veel op het forum gelezen en vaak wordt er dan heel stellig beweerd dat het niks is en je je niet druk moet maken. Dat is natuurlijk lief en opbeurend, maar het gaat niet altijd op. Je moet duidelijk naar je eigen gevoel luisteren. Bij de eerste zwangerschap was ik ervan overtuigd dat het mis was, ik kreeg uiteindelijk ook gelijk. Bij deze zwangerschap zei mijn gevoel me dat het wel goed zat en ook hier kreeg ik weer gelijk.
Dus als de gene waar je het voor vroeg het niet vertrouwd moet ze de verloskundige bellen en kijken wat die doen.

groetjes kirsten
39w4d
 
Terug
Bovenaan