vooruit of achteruit?

Hallo allemaal,

wij hebben zo'n 3-in1 wagen (onderstel met maxi cosi, wagenbak/wieg en wandelwagen/buggy)
Nu ligt onze kleine al geruime tijd in de wandelwagen. (Ja die wagenbak/wieg lijkt al weer eeuwen geleden zeg...)
Die wandelwagen kan je op 2 manieren op het onderstel zetten. Zo dat de kleine mijn kant op kijkt, of omgekeerd, met de hoge kant dan dus naar mij toe.
Tot op heden heb ik de bak er nog zo opgezet dat de kleine mijn kant op kijkt. Ze rijdt dan dus achterstevoren. Ik kan haar zo natuurlijk ook zien.  Reuze gezellig.    
Maar wanneer is het nu eigenlijk tijd om dat ding om te draaien?
Ik geloof dat ik er nog even mee wacht. Zou het voor het kind echt  iets uitmaken...???
Ik ben  benieuwd hoe/wanneer jullie dat doen?

Groetjes, Emmy

Hoi,

Ja dat is een leuke! voor mama is het natuurlijk heel leuk om je kind te zien, maar ik demk dat het voor het kind ook wel leuk is om beter naar de omgeving te kunnen kijken!
Maar die van mij is met een klik zo om te draaien, dus je kunt het ook wat afwisselen, als ze goed wakker zijn de andere kant op en als ze moet zijn met het gezicht naar jou!

Gr MJ

Hoi Emmy,
Toevallig was het gisteravond (vrijdagavond) bij  de late nieuwsuitzending op 4...
Dat er  na een  aantal studies als resultaat uit  kwam  dat als de kinderwagen zo staat dat je kindje met zijn of haar gezicht naar jou staat dat  dat het beste zou zijn voor je kind.Het zou je kind stimuleren te praten, daar je kindje jou ziet praten en daarom sneller leert praat en op andere manieren leert communiceert....
Ik ben zelf niet zo 'van de studies', heb bijv. ook geen een opvoedkundig boek gekocht toen wij kinderen kregen, ben heel erg van 'het zelf uitzoeken en ontdekken'.
Maar toevallig heb ik een kinderwagen (bug-a-boo) die ook een zitje heeft die draaibaar is en ik heb het zitje nog steeds (Lenthe is nu 9 maanden) met haar gezichtje naar mij toe.Gewoon omdat ik het gezellig vind.We kletsen op deze manier heel wat af.
Bij onze eerste 2 dochters hadden we een Mutsy driewieler die standaard andersom stond.Waardoor je je kindje niet zag...Vind het nu daarom extra leuk om m'n meisje te kunnen zien.
En of het nou klopt van die studies....vind dat elke moeder zelf moet doen wat ze fijn vind met een kinderwagen met een draaibaar zitje, toch?
Ik denk niet dat er speciaal een leeftijd is dat je het zitje kan omdraaien, doe wat je denkt goed is voor je kindje, probeer het af en toe, vind je het minder gezellig zoals ik, dan wacht je toch nog even?
Succes!  
Groetjes Roos.

heyhey

ik heb t ook niet zo op studies enz, ik kijk naar wat mijn kind en ik het fijnst vinden en dat is naar elkaar toe kijken.
zo kan ik haar in de gaten houden, en zij mij. ik vind het gewoon veel gezelliger zo.
vooral in de zomer periode vond ik het fijn. zo kon ik in e gaten houden, dat er geen beestjes in haar gezicht kwamen en nu kan ik zien waneer ze een snotneusje heb bv.

ik zou gewoon zeggen: doe waar jij je fijn bij voelt!

liefs, do

Hoi Emmy

Wij hadden Tom altijd naar ons toe met z'n gezichtje, dat moest ook wel anders begon hij vaak te huilen. Een paar weken geleden, ging tom iedere keer achterom kijken. Toen ben ik eigenlijk de wagen andersom gaan zetten. Dat gaat prima, hij kan zo eigenlijk veel meer zien. Voor mij iets minder gezellig, maar voor hem nu leuker, hij was er nu aan toe denk ik.

Groetjes van Manon

Hai,

Het verschilt denk ik per kindje. Onze wandelwagen kan alleen ´vooruit ´, waardoor ik mijn dochtertje niet zie. Maar zij ziet wel alles en dat is voor haar perfect. Ze is erg nieuwsgierig en houdt alles in de gaten. Toen ze nog in de kinderwagenbak lag, vond ze het ´t leukst als de kap omlaag was, dan zag ze de bomen en daar reageerde ze op door te trappelen en geluidjes te maken. Ik ben daar natuurlijk wel heel blij mee, anders hadden we misschien een andere wagen moeten kopen die wel beide kanten op kan. Bij een eventueel tweede kindje ben ik me er wel van bewust dat onze wagen voor hem of haar in een bepaalde fase niet geschikt is.

Die studie klinkt ook heel aannemelijk. Maar hoe lang zit je kindje per dag nou helemaal in de wagen. BIj ons niet lang en ook niet elke dag. Voor onderling communiceren heb je de rest van de dag en week nog tijd genoeg.

Maar ook hiervoor geldt, dat iedereen dit op zijn of haar eigen manier moet doen, en dat we elkaars keuze moeten respecteren.

Groetjes,
Jamie

Haha, toen ik de titel las, dacht ik dat het over kruipen zou gaan (eerst achteruit).

Wij hebben een kinderwagen die alleen maar zo kan dat je kindje met het gezichtje van je af kijkt. Soms een beetje saai, je kunt niet direct contact maken met je kind.
Maar Leah vindt het ook wel weer heel spannend om de wijde wereld in te kunnen kijken, en vindt het dus prima zo!!! Ze zoekt me wel regelmatig op.

Hoi meiden,
nog bedankt voor de reacties. Ik blijf voorlopig gewoon nog even naar mijn meisje kijken. Zij vind het volgens mij nog wel best. Soms zet ik de stoel rechtop en dan kan ze naar mijn idee ook al een hoop zien. Als ze half uit de wagen gaat hangen om zich om te draaien, dan wordt het switchen .

Groetjes Bianca

Terug
Bovenaan