Vooruitgang hapjes?

Baby 5 maandjes oud.

We zijn met 4 maand begonnen met fruit/groentenhapjes. Nu is het zo dat ze altijd begint met brabbelen als ze haar eten krijgt (niet bij fles). Ze kan nog niet van de lepel eten ze probeert af en toe wat te slurpen maar niet heel vaak. Ze is al 2 weken helemaal van haar doen. Veel huilen hangerigheid. Er komen nog geen tandjes door. Ze drinkt goed goede ontlasting en plasluiers. Wie oh wie weet raad ?
 
Bedoel je met brabbelen dat ze het niet fijn vindt? Want er zijn ook genoeg ouders die pas met 6 maanden  beginnen met de eerste hapjes. Misschien heeft ze veel last van krampjes door het vaste voedsel.
In principe is melk het enige wat het eerste jaar echt noodzakelijk is. Al is het natuurlijk wel gezond om van alles te leren eten. Maak je wel zelf je hapjes? Dat is makkelijker te accepteren, zorgt voor een makkelijkere eter en zo weet je ook wat je geeft ? 
Heb je ook gekeken waar je kindje meer op reageert? Mijn kleine jongen kon rond die leeftijd geen banaan verdragen, hij verteerde het gewoon niet en voelde zich daardoor flink beroerd. Misschien eens 3 dagen achter elkaar 1 soort geven (dus alleen 1 soort fruit óf 1 soort groente) en dan kijken welke reactie je kindje geeft, dan kun je eventueel bepaalde voedingsmiddelen schrappen voorlopig. Mijn zoontje krijgt net pas weer banaan, die wel goed rijp is. Hij is nu 1,5 jaar
 
Welke lepeltjes gebruik je, misschien zijn die niet zo fijn? Wij hebben doe van munchkin met 6 bij elkaar, vind ze erg fijn en passen goed in het mondje.
Maken jullie het zelf of uit een potje? Misschien als je uit een potje doet kun je eens proberen vers te maken? Wij ook met 4 maanden begonnen, ik maak alles zelf en pureer het dan met een staafmixer. Zoveel water erbij dat het dun genoeg is, kun je zelf een beetje proberen wat fijn is. 
En ben je begonnen met groente of fruit? En idd 5 dagen het zelfde is wel aan te raden (eigenlijk moet een baby 10-15 keer proeven voordat ze iets lusten). 



Hoe geven jullie de vitaminedruppeltjes? Want bij ons gaan die met de lepel, daardoor (denk ik) snapte ons kindje het idee van de lepel al. In het begin was het een beetje tegen het mondje houden tot die open ging en dan erin stoppen.
En als je denkt dat het te vroeg is, idd gewoon een paar weken wachten en nog eens proberen. 
 
[quote quote=10392972]Welke lepeltjes gebruik je, misschien zijn die niet zo fijn? Wij hebben doe van munchkin met 6 bij elkaar, vind ze erg fijn en passen goed in het mondje.
Maken jullie het zelf of uit een potje? Misschien als je uit een potje doet kun je eens proberen vers te maken? Wij ook met 4 maanden begonnen, ik maak alles zelf en pureer het dan met een staafmixer. Zoveel water erbij dat het dun genoeg is, kun je zelf een beetje proberen wat fijn is. 
En ben je begonnen met groente of fruit? En idd 5 dagen het zelfde is wel aan te raden (eigenlijk moet een baby 10-15 keer proeven voordat ze iets lusten). 



Hoe geven jullie de vitaminedruppeltjes? Want bij ons gaan die met de lepel, daardoor (denk ik) snapte ons kindje het idee van de lepel al. In het begin was het een beetje tegen het mondje houden tot die open ging en dan erin stoppen.
En als je denkt dat het te vroeg is, idd gewoon een paar weken wachten en nog eens proberen. [/quote]We proberen 2 a 3 dagen dezelfde hapjes te geven. Inderdaad wel uit een potje. Banaan wel n keer zelf geprakt maar dat vond ze niet oké en daarna enorme krampjes. Dus voorlopig geen banaan meer. Vitamine druppels altijd al gekregen met een lepel. Als ik de lepel voor houd met haar hapje doet ze niet haar mond zelf open. Ze zabbelde er meer aan en voor de rest niets.
 
Ik zou me er nog niet te druk om maken, je kindje heeft nog alle tijd! Zoals al eerder gezegd is het nu alleen nog om te oefenen. Tot een jaar is melk het belangrijkste. Ik ben zelf met 6 maanden begonnen, omdat de darmpjes dan wat beter gerijpt zijn. Je zou kunnen kijken of rapley iets voor je is? Dan kan je kindje zelf ontdekken en heb je ook geen lepel nodig ;) Ik vind het een hele fijne manier, maar het moet natuurlijk wel bij je passen!
 
Terug
Bovenaan